2009

2009 var året som hade stort potential att bli ännu ett toppenår. Det började bra med en stor nyårsfest som jag och tre kompisar arrangerade. Vi var drygt 80 personer på Skeppsholmen mitt i stan. Initiativet till festen var en del av ett nyårslöfte till en vän. Jag tror han uppskattade det.

Därefter en oförglömlig 30-årsdag med en fantastisk upplevelse till 30-årspresent. Jag kommer ihåg en taxichaufförs ord om att bästa tiden är mellan 30 och 40 och jag kände ingen direkt kris över att ha fyllt 30. Jag befann mig ju exakt där jag ville vara.

Påsken tillbringades i vintriga Norrland med skoterutflykter och korvgrillning ute. Vintern är verkligen härlig när den får upplevas på det sättet.

Till sommaren åkte vi 2 veckor till Spanien för sol och bad samt en Formel 1-helg i Valencia. Över 30 grader varmt varje dag och sol. En riktig kanonsemester.

Direkt hemkommen från semestern så kom baksmällan. Orden som får en att inse att den jag älskar inte längre älskar en längre utan har hittat en annan kärlek. Livet som rasar samman. Från topp till botten på under 4 sekunder. Förtvivlan, förnekande, sorg och det svåra att förstå vad som händer.

Nu befinner jag mig i slutet på detta år och det kunde varit ett år som jag kunde blicka tillbaka med och känna lycka men livet ville annorlunda så nu känner jag mest saknad och sorg när jag tänker tillbaka på detta år. Det går inte en dag utan att det hugger till i bröstet någon gång och jag känner smärtan. Kroppens sätt att förklara för mig vad som är verklighet. Insikten om det ofattbara är så svår att hantera och jag längtar verkligen till den dag när jag inte längre behöver ha ont.

Gott nytt år på er som läser och kram till alla som stödjer mig i det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0