Valet

Det blev alternativ 1 och det har utvecklats precis som jag förutspått det. Det gör ont hela tiden inombords och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner mig så rastlös och det finns ingenstans jag kan känna någon ro. Måste ta mig någonstans, måste bort, någon annanstans. På något sätt behöver jag åka vidare tidigare. Tisdag känns just nu oändligt långt bort och jag kommer bli tokig innan dess.

Ser mig omkring bland min jämnåriga släkt, varav många bor här i Umeå, och kan konstatera att jag är den enda som inte har någon partner eller barn. Det samma börjar gälla bland mina vänner och den andel som är singlar minskar stadigt. Helt plötsligt står vi i olika faser i livet istället för att vara i fas med varandra och nu står jag och tittar på detta utifrån och jag känner mig så sjukt avundsjuk på vad de har. På vad jag haft. På vad jag kunde ha.

Inser att jag har fått min goda del av livet. En del som varit ofattbart bra och jag har verkligen njutit av mitt liv de senaste 9 åren. Har givetvis haft nedåtperioder men överlag har jag känt mig som den lyckligaste personen i hela världen. Det var jag också.

Jag får helt enkelt uppskatta det faktum att jag har fått uppleva det. Jag har fått min goda del av livet och nu återstår bara resten.

En del som känns väldigt lång.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Avskyr själv julen, orsak: Jag vill vara med mina barn å mannen jag älskar... Men i år är jag hos mamma. Och efter 2 dar har vi inget kvar att prata om, blir långt till lördag.



Hur som helst,du får ha en fin julafton ialla fall och hoppas att lite värme å glädje ändå smyger sig på.



Kram Sillen

2009-12-24 @ 08:37:32
URL: http://stolligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0