Välkommen hem

Det slutade med att jag åkte hem redan på annandagen istället för på tisdag som planerat. Har hållit mig sysselsatt med fixande i lägenheten och jag börjar bli stamkund på IKEA. Skaffa mig ett IKEA Family-kort kommer jag dock inte göra. Hallå? Vilken familj?

Varför har de inte ett IKEA Divorced and trying to build a new home-kort? Jag är säker på att jag inte är den enda som håller på bygga upp ett nytt hem och liv och vill ta del av stamkundserbjudanden.

På julaftonskvällen som var en av de jobbigare kvällarna under de senaste dagarna såg jag en julkonsert på TV3. Den hölls i Johanneskyrkan och var till förmån för alla hemlösa och människor utanför. Till de verkligt ensamma. Grundaren till klädmärket Odd Molly höll ett väldigt rörande tal och då kände jag att detta är vad julen borde handla om. Att skänka de som inte har någonting en tanke eller bidrag istället för att fundera på vad man skall ge till någon som egentligen har allt. Konserten avslutades med en väldigt vacker låt av EMD.

Idag blir det fortsatt fixande i lägenheten. Hålla sig sysselsatt är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0