Bakslag

Efter en vecka med fullbokade kvällar med trevligt sällskap och jag kunde känna en gnutta glädje så fick jag ett stort bakslag igår. Det kom krypandes under eftermiddagen. Först allt tjat om fredagsmys bland mina vänner och låttexter som jag inte borde läst. När jag sedan satt i bilkön till bion så började saknaden av allt som var förut sakta komma tillbaka och det gjorde ont. Innan bion satt jag med en vän på OLeary's där de visade Idol 2009 och när en av de tävlande sjöng sin version av Elton John's Your Song så brast det nästan helt inombords. Det är den finaste låten som nånsin skrivits och varje gång jag hört den så har jag känt hur mycket jag älskat min dåvarande fru.

Det var med ren styrka och envishet som jag lyckades härda ut hela bion men det verkligen kröp i kroppen och jag ville bara explodera. När jag kom hem så gjorde det bara ont igen och jag grät mig till sömns.

Mina förväntningar befinner sig igen en bra bit från verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Duuuu, bättre att vara ensam. Än att vara ensam i ett förhållande. Fredagsmys är nåt jag slopat sedan länge. Lördagsmys med. Det är bara när tjejerna är hemma varannanhelg som är stimulerande. Jag älskar min vän, men är ändå ensam för det mesta. Jag är inte redo att gå vidare, men du har redan börjat att gå vidare. Tappa inte greppet du vet att glädje och framtid står för dörren. Klart man får vara ledsen ibland, men det är viktigt att man inte dras ner igen i sorgens stora hål.



Hoppas helgen ändå blir en fin helg



Sillen

2009-11-21 @ 13:04:42
URL: http://stolligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0