Hat

Idag känner jag bara ett enda stort hat. Jag har aldrig hatat någon tidigare i mitt liv. Det har alltid varit ett för starkt ord för mig att använda. Men just nu hatar jag verkligen Honom. För allt. För sveket. För den situation han försatt mig i. De vrak de båda lämnar efter sig. De förstår inte. Ingen kan förstå.

Jag kan inte ens förklara för mina vänner hur jag känner mig. De förstår mig inte. Det blir bara fel när jag försöker förklara hur jag känner då man försöker beskriva det i konkreta handlingar och ord. Det går tyvärr inte har jag lärt mig. Det blir bara missförstånd.

Ensam i livet. Ensam med mina känslor. Snälla lid inte med mig. Jag söker inte ert medlidande utan jag försöker bara desperat få ut det. Bli av med känslorna.

Igen, fråga mig inte hur jag mår!

Kommentarer
Postat av: LL

Inte lida med dig, men lida tillsammans.

2009-11-08 @ 14:09:13
Postat av: LL

Det är intressant det där med hur jobbigt många människor upplever att det är när andra har det jobbigt. Jag är nog inget undantag men jag tror att min erfarenhet och min insikt gör att jag lättare förstår och hanterar andras negativa känslor. Vi har svårt att låta någon annan vara arg eller ledsen. Det ska alltid strykas över, suddas ut, med fina ord och vackra klyschor. Men det hjälper som du säger inte. Det som finns inom en vill bara ut. Och det enda sättet är att tänka på det och ännu hellre yppa det. Älta. Då är det viktigt att andra orkar lyssna, och förstår att det enda som krävs av dem är att de lyssnar. Och att de orkar lyssna om och om igen. Att det är det som hjälper läkningen. Att det inte läggs någon förväntan på lyssnaren om att ordna allt, att plåstra om eller trösta. Om fler insåg det skulle nog fler ha lättare att hantera vänner och närstående i kris.

2009-11-08 @ 14:13:51
Postat av: D

Jag tror nog att du lyckas förklara hur du känner dig, i alla fall till en viss gräns. Däremot så är det garanterat svårt för dina vänner att veta hur dom ska reagera på det.

2009-11-09 @ 10:35:47
Postat av: Anonym

förstår vad du menar..men det är skönt att läsa om dina känslor..gör att mina inte känns som galna

2009-11-09 @ 19:02:13
URL: http://kumbayaya.blogg.se/
Postat av: Älskling

Ensamheten och ilskan sorgen och hatet allt är som en kletig massa i min kropp och jag vet inte var jag ska göra av den. Så jag lider inte med dig, men jag förstår ditt lidande....

2009-11-14 @ 11:07:08
URL: http://har ingen :(

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0