Verktyg att förstå

Idag hade jag ett samtal med en person som hjälpte mig att förstå. Jag har alltid haft ett stort behov av att förstå och hitta rationella förklaringar till problem. Därför jag valde att läsa på universitet och har alltid varit intresserad av vetenskapen. Därför är det väldigt svårt för mig i den här situationen. Jag har bara känt en enorm oförklarlig smärta.

Det jag behövde var en rationell förklaring och verktyg till att förstå vad som händer med mig och varför jag känner som jag gör. Det gav mig förståelsen att det faktiskt finns delar jag faktiskt kan påverka och på ett konkret sätt. Det var det jag behövde. Inte bara orden att det går utan även en metod eller verktyg för hur. Det kan jag tro på och är något jag har saknat.

Det finns fortfarande många saker jag måste komma underfund med och jag vet inte exakt hur men jag känner i alla fall att det går.

Ord att komma ihåg: förväntningar, verklighet, variation, trygghet, bekräftelse och samhörighet.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Tänk om det hade funnits en manual för hur man ska reagera, känna eller må. Det hade varit toppen. Problemet är att det nog i så fall skulle funnits lika många manualer som känslor. Å alla har vi ju lite olika till mans. Fint att höra att du hittat gnuttan att fortsätta framåt igen.



Sillen

2009-11-10 @ 18:53:05
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Anonym

en klok vän..använd den..kram på dig från en här borta

2009-11-11 @ 07:13:33
URL: http://kumbayaya.blogg.se/
Postat av: My

Kloka ord!

Mental note :)



Kram

2009-11-14 @ 10:25:38
Postat av: Älskling

Bra tanke, även om det går upp och ner hela tiden. Jag ska låna lite av dina ord och försöka leta verktyg som kan få mig att hantera smärtan. Kramar till dig

2009-11-15 @ 09:27:19
URL: http://queenofouckingeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0