Talande ord

Idag har varit en bra dag så det är bäst att skynda sig skriva medan den känslan håller i sig.

Igår var jag medbjuden till Spoken Word på Underbara bar och jag hade egentligen inte tänkt följa med. Det var ett bra val att jag ångrade mig. Jag har varit på Spoken Word förut och min tolkning av det hela är att det är en blandning av poesi och Hip Hop med litet inslag av Poetry Slam. En del vill även blanda in lite Stand Up men det vet jag inte om jag helt håller med om. Klart bäst var Kung Henry och jag gillar hans väldigt negativa texter som ändå framförs väldigt positivt. Cynism framför bitterhet helt enkelt. Hans avslutande sång satte verkligen pricken över i. Det blev en väldigt trevlig kväll med mycket trevligt sällskap. Kul att träffa lite nya människor också. Något jag hoppas kunna göra mer av.

Den känslan höll i sig så jag gick till jobbet med viss positiv energi. Jag hade lite svåra uppgifter under dagen men allt gick förvånansvärt bra och jag fick faktiskt positiv feedback vid slutet av dagen för hur jag hanterat det.

Pratade även med mäklaren idag och vi har bokat tid med köparen imorgon så det kanske kan lösa sig med lägenheten. Jag väljer att inte ta ut något i förskott men det är i alla fall inte negativa besked - vilket är positivt. Det verkar även lösa sig bra med tillträdesdatum.

Ikväll ska jag iväg med en vän och titta på en kompis hålla en dansuppvisning i salsa på Clarion i Stockholm. Vid något tillfälle har jag visst även lovat bort en dans till henne. Hon som är värsta proffset och jag som inte dansat salsa på hundra år. Dessutom har jag en hel del träningsvärk från i tisdags.

I posten låg domstolsbeslutet angående vår skilsmässa så nu är det juridiskt helt klart. Vi är inte längre gifta.


Kommentarer
Postat av: LL

Bra att du har flera bra dagar. Viktigt med balansen mellan sorg och glädje, och du kommer märka att glädjen kommer smyga sig på allt oftare. Kom bara ihåg att det är helt ok att sörja, det hör till. Kram!

2009-10-15 @ 20:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0