Ensam tvätt

Ikväll tvättar jag för första gången sedan min exfru flyttade ut. Bara mina egna kläder. Själv.

Den här nya kompisen Ensamheten har jag inte helt lärt mig uppskatta. Det kommer ta tid innan vi riktigt lär känna varandra och kan umgås avslappnat. Just nu tycker jag inte ens om den personen och kan för min del dra dit pepparn växer.

Blev tipsad av en vän att läsa detta om sorgebearbetning. Intressant läsning och jag kan känna igen mig i mycket av det som skrivs. Det verkar så enkelt. Gör så här, och så här, så blir det sedan bättre. Det blir det säkert men just nu har jag svårt att ta mig för att göra något av de råd jag får. Tyvärr.

I natt vaknade jag mitt i natten av en dröm. Jag drömde att min exfrus och hennes nya mans förhållande tog slut efter något år. Han flyttade ut och tog ett uppdrag för jobbet i Kina. Det hela slutade med att min exfru satt till slut lika ensam som jag. Så onödigt och meningslöst allt kändes då.

Det var sedan svårt att somna om.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Finns ingen tröst, kan inte trösta. Men hoppas att du snart blickar framåt.Fastna inte i detta hål.



Sköt om dig



Sillen

2009-10-22 @ 20:17:59
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Anonym

kramar om

2009-10-23 @ 06:27:03
URL: http://kumbayaya.blogg.se/
Postat av: LL

stöttande kramar!

2009-10-23 @ 11:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0