Ett mail från dig

Jag fick ett mail av Dig idag. Där skriver du att du är ledsen att det blev så här mellan oss.

Det är jag med. Jätteledsen.

Du beskriver även hur du upplever att vår kommunikation gått i baklås och att vi är väldigt olika personer och att det hade behövts för stora förändringar för att vi skulle fungera igen.

Jag håller med att kommunikationen är stor del orsaken till det här och att jag bär en del av skulden till att det blev så här.

Du säger också att du skulle tagit detta beslut oavsett om din nya man hade valt att lämna sin fru eller stannat kvar. Du berättar att du inte vill få mig att må sämre med mailet och du påminner mig om att jag är själv ansvarig för hur jag väljer att gå vidare med mitt liv. Att det är bekvämt att se sig själv som ett offer och att jag istället måste acceptera det som hänt.

Förstår du inte att Du är det som betyder något i mitt liv? Offer eller ej, skyldig eller oskyldig. Jag har förlorat Dig och måste leva ett liv utan dig. Har jag inte berättat om de värsta mardrömmar jag brukar ha och hur de på ett eller annat sätt handlat om ett liv utan dig. Jag har vaknat upp nästan gråtandes de gångerna, som tack och lov varit få.

Jag lever just nu min värsta mardröm. Ett liv utan mening för mig. Ett liv utan Dig.

Varför skriver jag inte det här direkt till Dig? Jag är rädd att det kommer att misstolkas på samma sätt som jag säkert misstolkar det Du skrivit. Det är i alla fall de här känslorna som mailet tar fram.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Det är aldrig lätt att separera, men när otrohet är inblandat finns inte någon återvändo. Det är det ultimata sveket, som är det värsta man kan göra mot sin partner. Det är inte ens fel att 2 träter.. Det din fru har gjort, var ett svek oavsett om ni haft dålig kommunikation. Ingen idé att tjafsa hit eller maila dit. Troligen är båda sårade, ledsna. Men sveket, det var hennes. Jag hoppas att du snart får fart på gnistan som tar dig framåt.



Var rädd om dig



Sillen

2009-10-20 @ 23:22:14
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Livet är inte lätt att leva..tiden läker alla sår..hårt men sant..kramar om i massor..hoppas det känns bättre idag...varje dag som går blir du lite starkare..kram igen

2009-10-21 @ 06:08:28
URL: http://kumbayaya.blogg.se/
Postat av: LL

Det du går igenom nu är en sorgeprocess. Även om den du sörjer fortfarande lever så finns hon inte längre i ditt liv. Alla vill dig väl, men jag förstår att det inte är lätt att "rycka upp sig" när man hellst av allt vill lägga sig ned och dö!



Men vi vill berätta för dig att det finns en anledning att ta nästa steg, att fortsätta röra sig frammåt och inte sätta sig ned på en sten. Det är då man förfryser när man är till fjälls. Och vi vill inte att du förfryser!

2009-10-21 @ 07:57:34
Postat av: Anonym

Jag vet inte hur du känner eller om länken beskriver något som liknar hur du känner, men jag tycker texten är tänkvärd.

Postat av: mijak

Hörde nåt tänkärt häromdagen.



"Ibland är det uppförsbacke. Det är jobbigt. Men det betyder ju att man är på väg uppåt."



(och nej, det var inte jag som skrev förra kommentaren. :)



2009-10-22 @ 20:11:33
URL: http://www.proegos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0