Fredagsmys med Ensamheten

När mina närmaste vänner som jag känner att jag orkar umgås med nu hade andra planer för fredagskvällen så hade jag förberett mig för en ensam fredagskväll. Lite fredagsmys med Ensamheten helt enkelt. Provade sitta hemma ett tag men det kröp för mycket i kroppen så jag var tvungen att ta mig ut. Hungrig var jag också. Fortfarande iförd kostym efter jobbet så åkte jag ned till Stureplan. Gick runt till några restauranger och valet föll till slut på Jimmys Steakhouse. När jag bad att få ett bord för en person såg kyparen förvånad ut och frågade igen: "Väntar du sällskap?" varav jag igen förklarade att Nej, jag är ensam.

Maten var helt ok och tillsammans med det dyraste glaset röda de hade så blev jag i alla fall mätt. Några bra kompisar från jobbet hade dragit ned på stan så jag beslutade mig ändå för att möta upp med dem när jag hade ätit. De satt på ett ganska soft ställe bakom Grand. Vill man ta några öl och chilla så kan jag rekommendera det stället. Kommer inte ihåg namnet bara.

En av kompisarna insisterade på att vi skulle dra vidare till en klubb som en av hans lägerdeltagare (kompisen har/är varit lägerledare) skulle DJ:a på. Ett ställe på Kungsholmen precis vid Essingeleden. En del av Stockholm jag aldrig varit på tidigare. Musiken var schysst och jag blev lite inspirerad så just nu spelas lite elektro/house i mina högtalare. Klubben i sig var väl ingen hit. Det kändes lite mer som ett fjortisdisco och jag tror de flesta var i 18-års åldern. Jag var där någon timma men letade mig en taxi (inte helt lätt i det området) och åkte hem.

I taxin skickade jag ett fyllesms till min exfru och grät inombords av svaret.

Satt uppe vid datorn ett tag när jag kom hem. Gick sedan och lade mig.

Ensam.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Hoppas att lördagen slutar lite trevligare än fredagen.

2009-10-24 @ 19:17:33
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Anonym

sms och alkohol..ingen bra kombination..borde finna alkolås på mobiltelefoner...

Jag har gjort dumma saker då oxå..men när vi är fulla då slåss filtret med det sunda förnuftet ut i hjärnan..primalen kommer fram..

du vet..av fyllehundar o barn får man veta sanningen...



Hoppas söndagsmorgonen är snäll mot dig

2009-10-25 @ 06:08:18
URL: http://kumbayaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0