Ifrån

Senast jag lyssnade på Adolphson & Falk var för ungefär 12 år sedan. Det var på gymnasiet och jag var olyckligt kär. En låt som nästan alla har hört är Mer Jul men det är låten som jag tycker minst om. I samband med allt det som händer mig nu så blev Adolphson & Falk mer aktuellt igen och deras skiva Samling går på repeat.

I texten till låten Ifrån så skrivs det "Jag reser inte till nånting, jag reser ifrån" och lite så känns mitt liv just nu. Jag vet inte längre var jag vill och har inget givet mål. Det enda jag vet är att jag lämnar något jag känner till. Sitter på ett tåg där jag inte vet slutdestinationen men jag vet vilken plats jag lämnar.

Det jag ändå vet är vad nästa anhalt är och fastän jag inte vet vilken plats tåget kommer passera efter nästa stopp så vet jag att jag verkligen längtar dit.

Igår natt när jag kom hem efter att ha dragit ut på det oundvikliga så länge det gick så möttes jag i dörren av lägenhetens tomhet och en enorm känsla av saknad slog mig. Dina garderober numera tomma, din väckarklocka borta, din själ inte längre kvar. Hela lägenheten andas saknad och jag längtar tills jag kan flytta in i min lägenhet.

Min nästa anhalt

Kommentarer
Postat av: Millan

musik är bra..lyssnar oxå på repeat..ständigt..i bilen..inte hemma då jag inte kan låta tårarna bli där de ska vara...

Är rädd för min dag..den som kommer snart..



2009-10-04 @ 07:23:32
URL: http://kumbayaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0