När om blir när

Jag ligger och tittar på den tomma sidan av sängen, sluter mina ögon och önskar du låg där. Jag vaknar mitt i natten och vill gå ut på en långpromenad. Jag låter blicken möta andra ögon i en främmande stad. Jag har inte bråttom att träffa någon ny, har rätt mycket med mig själv nu. Jag andas i det tomrum som är över.

När du lämnar mig nu.

Jag sitter på ett tåg med okänd destination och reser ifrån. Jag har fått tiden över för mig själv som du ändå alltid gett mig. Jag drömmer hundra mil genom Europa om en främling lika snäll som du. Jag kommer pröva mina läppar mot nån annan.

När du lämnar mig nu.

Jag får lov att leva utan den där blicken som får mig ur balans. Jag saknar den där stunden vi har när vi blir sams. Jag söker upp kontakter som jag tappat och som jag varit förut nånstans. Jag vet att det finns nån annan du ringer när jag nu inte finns. Jag söker någon som kan värma mig om natten men jag har inte tålamod nog att bli förstådd. Ingen känner mig så väl som du.

Jag fastnar i min ensamhet när du lämnar mig nu.

inspirerad av Lars Winnerbäcks låt Om du lämnade mig nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0