Singel eller dubbel

En kort replik till ett blogginlägg om samhällets syn på singellivet och dubbellivet (leva i par). Jag kan förstå att mina inlägg kan tolkas som nedvärderande till att leva singellivet, men för att fortsätta den påbörjade parallellen så handlar det för mig om att ha påbörjat en dubbelmatch och helt plötsligt stå där själv och istället spela en singelmatch. Jag lägger ingen värdering i att spela en singel eller en dubbel men jag hade önskat att jag själv fått välja.

I helgen har jag hjälpt en nära vän i samma situation att flytta ut och in i sitt nya boende. Där dubbelmatchen övergått till en singelmatch och motståndet blivit lätt övermäktigt. Jag har fått försöka lägga mig själv åt sidan för att hoppa in i Vännens match och hjälpa till att bemöta det större motståndet. Det har varit en tuff helg både fysiskt och mentalt men när jag stod där själv mot det övermäktiga motståndet så hoppade samma Vän in och räddade mig till i alla fall tie break. Hur den matchen slutar återstår dock att se.

Det blir en lång match.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Tummen upp, det är sånt man har vänner till.

2009-10-25 @ 20:28:36
URL: http://stolligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0