Tappat livsglädjen

Jag har tappat livsglädjen. Känner inte längre någon glädje i livet. Inte ens att åka iväg till Amsterdam ser jag egentligen riktigt fram emot. Det är säkert något jag behöver och jag kommer säkert att må mindre dåligt. Men det handlar hela tiden om att må mindre dåligt, att lindra. Plåster på såren, morfin för smärtan men orsaken går inte att komma åt och fixa. Inget känns kul längre.

Sedan är så mycket annorlunda. Något som blev konkret för mig när jag i helgen hjälpte den här Vännen att flytta. Nytt läge liksom. För mig också.

Brukar spela innebandy med jobbet varje tisdag och brukar avsluta kvällen med att äta tillsammans med mina bästa vänner men där har också förändringar skett så att det inte längre sker.

Det blir säkert bättre, eller mindre dåligt, när jag flyttar men det är inget jag egentligen vill. Jag trivdes ju bra som det var och levde livet. Nu blev det så här och jag hatar det här livet.

Det min exfru svarade på mitt fylle-sms var.

"Förlåt att jag har förstört ditt liv".

Ja, det känns faktiskt som att mitt liv är förstört.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Finns inte tröst som räcker till. Bara att tiden trots allt gör att det kommer att lindras. Tänker på julen som kommer, kanske dags att skapa ett klubb för ensamma att dela julen med? Hade jag inte haft mamma när jag separerade hade jag blivit helt ensam varannan jul. Funderade på att nattvandra, ställa upp för tonåringar på stan, funderade på frälsis om jag skulle börja göra nåt idiellt, ja stå i deras soppkök va sjutton som helst. Ja allt bara för att inte var så ensam å övergiven. Det tog nästan 6 månader innan jag började vakna upp från min dvala. Mitt var ju för 13 år sen, men jag kommer ihåg ensamheten, även om bekanta fanns.



Hoppas att framtiden, att våren lyfter fram ljuset även hos dig igen.



Kram Sillen

2009-10-27 @ 21:30:09
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Millan

känner misströstan nu när jag är ensam...

2009-11-01 @ 22:07:22
URL: http://kumbayaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0