En positiv skitdag

Idag har jag betalt handpenningen för den nya lägenheten och fått lite ekonomisk rådgivning hos min bank. Utan att ta ut något i förskott så känns det som att det börjar ordna sig på den fronten. Det har varit en riktig skitdag idag på jobbet men av någon konstig anledning har jag ändå känt mig ganska känslomässigt stabil idag. Detta trots att det är bara drygt en vecka kvar tills min fru flyttar ut och in i sin lägenhet. Nu känns det som att nedräkningen har börjat. Den sista tiden är nu.

Jag fick rådet att gå tillbaka och läsa tidigare blogginlägg och reflektera över tidigare reflektioner. I första inlägget skrev jag att jag skulle ta till vara på alla stunder när jag är på "topp" och idag måste jag erkänna är en sådan dag. Därför tänkte jag passa på att skriva ned lite idéer för min nya lägenhet:
  • Det kan låta kinky men jag tänkte ha speglar (eller garderobsdörrar av spegelglas) i det annars lilla sovrummet för att öka rummets storlekskänsla.
  • DJ-bord i vardagsrummet.
  • Inredning som ger känslan av en lounge-bar. Lite stilrena fåtöljer och en bänk längs väggen med massa kuddar.
  • TV:n på väggen och diskreta surroundhögtalare. Med en knapptryckning ändras belysningen från lounge till filmvisningsläge.
  • Dölja all ljud/video-utrustning i klädgarderoben.
  • Barskåp med drinkböcker och riktiga tillbehör vid köket. Finns redan ett barbod vilket är perfekt.
Och Du, något är det. Det ser jag på dig men jag tror det är positivt vilket gör mig glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0