Ett totalt misslyckande

Det är ett faktum. Jag är ett sånt totalt misslyckande. Jag har misslyckats med det enda som betyder något. Jag har misslyckats med att få kvinnan jag älskar att känna sig älskad av mig. Jag har odlat ett klimat där hon inte vågar säga vad hon tycker och tänker. Ett klimat där all form av feedback utestängts. Om jag inte kan lyckas med Det, vad spelar det då för roll vad jag lyckas med i övrigt? Jag börjar inse att jag inte har varit en bättre människa för dig och jag hoppas att du får känna dig mer älskad hos honom. Min funktion i tillvaron får jag allt svårare att se.

Jag har alltid värdesatt ärlighet högst och jag har aldrig ljugit för dig. Därför gör det så ont när du inte vågar vara fullkomligt ärlig mot mig. Dock förstår jag nu att jag inte gett dig det utrymmet.

Jag hade egentligen hoppats få höra det från dig först men tack för att du i alla fall till slut vågade berätta om hur det faktiskt kommer bli framöver.

Kommentarer
Postat av: Mikael Jakobsson

Det jag skrev blev så långt, så jag länkar istället...



http://www.proegos.se/wp/2009/09/till-dig-som-blivit-lamnad-av-din-kvinna/



/Micke

2009-09-29 @ 12:32:56
URL: http://www.proegos.se/wp
Postat av: ME

Aj... jag känner så väl igen det!! Vad är det som gör att man hamnar där? Jag var ärligt med allt. Han lät mig inget få veta. Förrän allt redan var försent.



2010-01-22 @ 13:05:45
URL: http://enslagsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0