Här har jag varit förut

Igår kväll följde jag med fröken J och hennes killkompis för att dricka goda drinkar i Vasastan. Var vi exakt skulle var en överraskning för oss alla men efter någon minuts promenad från Rådmansgatan visade det sig att stället vi skulle till var Mården. En känsla av att jag varit där förut infann sig och när jag tänkte efter mindes jag att jag ätit middag med jobbet där för ungefär 2 år sedan. Den kväll i november när det var totalt snökaos i Stockholm och folk satt fast på Essingeleden nästan hela natten. Jag hade dock aldrig provat deras drinkar men de var riktigt bra. Jag kan nog hålla med om att de har Vasastans godaste drinkar.

En tjejkompis till J anslöt senare och vi gick vidare till Tranan som ligger på Odenplan. Där spelades musik i min smak men tyvärr alldeles för högt och de stackars Genelec-högtalarna fick verkligen arbeta för högtryck. Det var ytterligare ett ställe där jag insåg att jag faktiskt varit där förut.

Så länge jag bor kvar här i Stockholm kommer det vara många platser jag kommer till där det enda som är annorlunda är jag själv. Samma plats men inte samma person. Min kompis J beskrev det på ett väldigt nördigt och bra sätt. Det är som en tillståndsmaskin. Du är på samma plats men i ett annat tillstånd och har helt andra pilar att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0