I hans armar

I hans armar kommer du få vila och han kommer få trösta dig när du är ledsen. Han kommer få höra ditt skratt och se glädjen i dina ögon. Han kommer att kunna ge dig det som jag inte kunnat ge dig.

Jag har förstått nu att jag inte gett dig självkänsla och möjligheten att växa i dig själv, utan snarare hela tiden tagit en bit av din självkänsla. Inte medvetet, men för att jag är den jag är. Jag har inte givit dig utrymmet.

Jag har inte gett dig tillräckligt med ömhet och närhet. För få pussar och kramar helt enkelt.

Jag förstår att du längtar ut och till det bättre livet och jag kan bara trösta dig med att det inte är så många dagar kvar. Jag är ledsen att jag inte varit bättre för dig än så här.

Mina vänner säger att jag inte är en dålig människa och det kanske är sant, men jag har varit en dålig människa för Dig. Jag hoppas att det är så att Han är en bättre människa för dig och att han kan ge dig det jag inte lyckats ge dig. Han som en gång var min vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0