Låg självkänsla

Just nu känner jag mig svag i allt jag gör. Det är som att varje sten (även den lilla) är jättetung att lyfta. Min självkänsla är verkligen låg och det känns som att jag inte längre lyckas med någonting. Jag brukar inte vara den som låter motgångar stå i vägen för min framfart. De har snarare triggat mig till att försöka ännu hårdare och tänka nytt, men just nu är varenda litet motstånd så stort.

Om mindre än en vecka flyttar hon ut och då kommer jag stå där helt själv - på riktigt. Jag har ingen aning om hur jag ska hantera det. Jag vet inte hur jag kommer reagera. Jag vet inte hur jag kommer må. Jag har ingen aning om hur jag ska ta mig igenom den första tiden. Den verkligen ensamma tiden.

Jag ser inte alls fram emot det ensamma livet med mig själv.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Men glöm inte att det är därför du har dina vänner.

2009-09-25 @ 18:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0