31 år, frånskild och singel

...och i ett stort bekräftelsebehov.

När man har störst behov av bekräftelse är självkänslan lägst vilket gör det ännu svårare att få den bekräftelse man söker. Det är ju ett enkelt faktum att om man vill hitta någon att gå hem med på krogen så måste man ju våga prata med någon. Men när självkänslan är låg så vågar man inte. Jag vågar inte det längre.

Andra säger att det är enkelt att hitta någon för tillfälligt sex men att hitta den där för livet är det svåra. Jag tycker inte något verkar enkelt. Mina vänner säger att jag ser bra ut men mina inre demoner berättar för mig alla möjliga sätt jag kan misslyckas eller göra bort mig på. De inre demonerna lyckas på något sätt enkelt kunna hitta exempel som stöder deras resonemang.

Jag har ju skrivit tidigare om att jag inte söker den där för livet just nu för det skulle verkligen vara att ta sig vatten över huvudet. För det krävs det enormt mycket mer självkänsla och nu vågar jag inte ens gå fram och prata med en intressant tjej på krogen så hur ska jag ens våga att öppna mig själv för någon. Tänk om den personen får veta hur jag verkligen är. Kommer hon också lämna mig då?

Jag vill. Men jag vågar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0