En annorlunda påskhelg

Den här påskhelgen har inte varit lik någon annan påskhelg i mitt liv. Den har haft sina upp- och nedgångar men i överlag kan jag se tillbaka på den och känna mig väldigt nöjd. Jag har redan nämnt en del av detta men jag finner det på sin plats att sammanfatta helgen.

Skärtorsdagen inleddes med en ganska jobbig session hos terapeuten. Tänker inte gå in på några detaljer men det var en rätt så krävande session där jag fick med mig ett verktyg som jag har börjat använda mig av och det har visat sig fungera rätt så bra. På kvällen hakade jag på en kompis och hans gäng till en rejvfest, Monday Bar XL. Dansade mig helt svettig och fick upp ögonen för en ny musikstil - Hardstyle. Det blir nog fler fester framöver.

Långfredagen åt jag en lyxig påsklunch med en tjejkompis och hennes kompis på Långbro Värdshus. På kvällen festade vi alla tre hos mig och gick sedan ut. Först hamnade vi på Scandic Anglais och tog en drink där men hamnade till slut på Imperiet. Min självkänsla ligger inte så högt så jag vågar inte längre ta så mycket initiativ när jag är ute men tack vare sällskapet blev det en väldigt trevlig kväll ändå.

På lördagen började jag känna mig lite sliten ändå. Hålla igång två kvällar i rad är mycket för en gamling som jag. Kvällens planer innehöll bowling med två kompisar. Vi åt först på Ljunggrens som är ett väldigt trevligt asiatiskt ställe. Efter bowlingen gick vi alla tre till Marie Levau och tog några drinkar. Vi satt och pratade om det mesta. Två tjejer slog sig ned vid oss och det var väldigt kul att höra deras gissningar på vad vi arbetade med. Reklamare, statsvetare eller apotekare var deras gissningar. Inte många rätt men väldigt kul. Därefter gick vi vidare till Imperiet. Efter Imperiet fortsatte jag själv med några tjejer som tog kontakt med mig till Debaser Slussen. Var nära att få ragg men precis när vi skulle bestämma vem vi skulle åka till så kom hon på att hon nog ändå fortfarande hade pojkvän. Komiskt men "no hard feelings" där så vi följdes ändå åt för lite fyllekäk. Tog nattbussen hem för första gången. Det blev en tredje kväll - galet.

På söndagen tog jag mig upp tidigt och gick till en kompis och såg på Formel 1-loppet från Malaysia. Hade sedan en kompis på besök som fått upp intresset för DJ:ande så jag hade en liten kort introduktionskurs. På kvällen blev det hämtpizza med en kompis och sedan fika på kvällen med några kompisar. Avslutade kvällen tillsammans med några ur det gänget med en drink på Imperiet, men den här gången blev det en relativt tidig kväll.

Måndagen blev det att mysa hemma med en film. Gick direkt från sängen till fåtöljen. Åt överbliven pizza och kurade ned mig under filten. Det är så "söndagar" spenderas bäst. Fikade sedan på eftermiddagen med en kompis som jag börjat hänga allt mer med. Väldigt kul och jag uppskattar allt roligt han drar med mig på. Jag har väldigt roligt med honom. På kvällen blev det bio med några andra kompisar och det kommer bli en tidig kväll ikväll.
Det som den här helgen främst fått mig att inse är att jag har väldigt många bra vänner. Utan vänner kommer man inte långt och jag har insett att jag har det väldigt bra på den fronten. Det har bara tagit mig ett tag att inse det. Så många underbara människor som bryr sig om en. Tänker på en. Varför haka upp sig på att En valt att inte göra det?

Stor kram till er alla!

Ni vet vilka ni är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0