En nål i en höstack

Det är med ambivalenta och tudelade känslor som jag skapade mig en profil på Spraydate. Vet inte riktigt vad jag är ute efter med det men en kompis tyckte jag i alla fall kunde testa. Varför inte tänkte jag. Det är ju roligt att träffa nya människor.

Det första som slog mig var hur otroligt många människor som finns där och efter att ha klickat runt lite inser man hur liten den här nålen är och hur stor höstacken är. Det blir verkligen uppenbart det osannolika att två själar skall mötas. Räknade lite snabbt i huvudet och kom fram till bedrövliga odds. Det är antagligen lika odds som att spela på triss. Många vinner småvinster för att fortsätta spela men endast ett fåtal får skrapa i TV.

Men folk vinner.

Det är en hård värd där utanför. Full av ensamma människor. Ingen som hör dig. Ingen som ser dig när du går. Det verkar som kärleken är till för några få. När du bäst behöver någon är det ingen som orkar höra på.

Det här är en sång för alla dem som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med. En sång för alla dem som inte kommer hem till någon som frågar hur det är. Den här sången är till dem.

ur Till dom ensamma av Mauro Scocco

Kommentarer
Postat av: Peter

Hehe! Jag försökte själv en del på spraydate och fick nästan till en fikadejt. Hon tyckte att jag skulle skicka en bild och det gjorde jag. Misstag :-)



Hon har inte hört av sig därefter, inte ens när jag mejlade henne och bad henne att åtminstone vara artig nog att ge besked, även om hon tycker att jag inte är snygg nog. Som en kollega sa igår: "Problem brukar det bli när tjejer är inblandade. De är så jävla konstiga".

2010-04-07 @ 07:40:11
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0