Ey kompis! Det går bra nu

Det rullar på bra nu och en helt annorlunda känsla infinner sig inombords. Solen skiner. Det känns bra. Det kommer ordna sig. Bra saker händer. Små saker men ändå bra saker. Det finns och jag kan se. Jag kan le.

Körsången idag kändes mycket roligare än tidigare. Jag var inte lika tillknäppt utan kände mig mer social. Pratade spontant med människorna runt omkring mig. Utan någon baktanke. Utan några förväntningar. Utan bara gjorde det för att jag kände för det. Vi avslutade med att sjunga Carolines låt Snälla Snälla men den här gången lyssnade jag på texten med andra öron och jag lät mig inte påverkas av innehållet. Jag fokuserade på att sjunga min stämma.

Jag hade inte hunnit äta så mycket innan körsången så jag bestämde mig för att gå till Grappa och äta en god pizza och ta ett gott glas vin till. Inte för att jag drog mig för att åka hem till lägenheten utan för att jag ville äta och dricka gott. Målet var ändå att åka hem efteråt. Jag hade inte heller några andra förväntningar.

På vägen dit passerade jag mitt favoritfik. En av servitriserna såg mig genom fönstret när jag gick förbi, kände igen mig, log mot mig och vinkade till mig. Jag vinkade tillbaka och fortsatte vidare. Det är såna små saker som gör en glad.

När jag kände mig mätt och nöjd så blev jag jättesugen på en Whisky sour och jag var osäker på om de kunde blanda en bra sådan på Grappa så jag bestämde mig för att åka till Imperiet. Det blir inte så stor omväg då jag kan åka pendel hem från Södra station tänkte jag. Väl på Imperiet fick jag även lära mig vad äggvitan används till då jag sett olika recept där man ibland har med den och ibland utelämnar den. Tydligen är det av rent dekorativt syfte och tillför ingen direkt smak. Tog min drink och en tidning och satte mig ned för att läsa tidningen och åtnjuta drinken.

Roade mig samtidigt med att studera omgivningen och de andra i baren. Det är alltid lika kul att spekulera om andra människor. Noterade en grupp som snapsade på ett för mig nytt sätt. Någon "ritual" om att hålla handen över snapsglaset och drämma det i bordet. Gick fram och frågade varför de gjorde så. Främst för att jag ville veta. Det var tydligen Tequila och 7-up och genom att göra så där så blev snapsen bubblig och gick rätt ned i magen. Så nu har jag lärt mig något nytt.

Sms:ade en kompis och berättade bara vad jag gjorde och som då spontant bestämde sig för att kika förbi. Vi satt och snackade ett tag så det blev lite senare än vad jag först hade tänkt mig men det blev betydligt mer socialt än vad jag förväntat mig. Det blev en väldigt bra kväll och över mina förväntningar.

När jag nu kom hem och loggade in på dejting-siten så såg jag att jag hade fått mitt första meddelande.

Spännande.

Kommentarer
Postat av: Peter

Ah! Den gamla härliga Alabama Slammer! Skoja att jag druckit för många såna :)



Våren är här Benu! Livet blir successivt bättre i takt med att kjolarna blir kortare!

2010-04-14 @ 07:46:33
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: T

Yey! =)

2010-04-14 @ 21:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0