För många en besvikelsens helg

Den här helgen har nog varit för många en helg i besvikelsens tecken. Många planer som gått i kras. Förväntningar som inte infriats. Jag talar naturligtvis om det här vulkanutbrottet på Island som i praktiken fört Sverige och norra Europa till tiden före flyget kom. I en värld så globaliserad som den är idag påverkar det inte bara boende på Island (även om de drabbas värst direkt) men hela världen. Den globala ekonomin kommer få sig en törn. Inte bara flygbolagen som kommer att få hantera den ökade kostnaden. Utan alla företag som på ett eller annat sätt rör sig på en global marknad och är beroende av flyget.

Min bloggvän som inte kom iväg till sin planerade Paris-resa. Förstår att det måste kännas enormt bittert.

Min syster som skulle idag åkt till Kina på en tre veckor lång bröllopsresa. Det ser tufft ut och om de har tur kanske de kommer iväg på torsdag eller fredag. Blir det senare så tappar de för många dar så då kommer de avboka resan. Jag tycker verkligen synd om henne. De har sparat länge till resan, fixat barnvakt för tre veckor och lyckats få ledigt samtidigt.

Mina kollegor som är fast i USA efter en affärsresa. En av kollegornas flickvän fyller år imorgon och de hade planer för kvällen inplanerat. Han är fortfarande fast där så det ser ut som att de planerna inte heller kommer infrias.

Några andra kollegor, boendes i andra delar av Europa, som skulle åka tillbaka i fredags tar sig iväg tidigast imorgon. Det är ju ändå inget de vet med säkerhet då det inte finns någon som vet hur länge detta skall hålla i sig.

Jag lider med er och alla andra som sitter fast någonstans i världen.

Hur har då min helg varit? Förutom en envis förkylning så har den varit ok. Den började med en trevlig spontan fest hos mig som slutade med många oväntade människor. För det får jag lov att tacka Island - även om det för de inblandade var nog en klen tröst. Jag hade i alla fall väldigt roligt.

Jag har också lärt mig en sak om mig själv i helgen och faktiskt känt efter ordentligt. Reflekterar mer över vad och varför jag gör vissa saker. Vad jag får tillbaka av det. Det handlar inte om att välja bort utan att välja till. När man behöver prioritera är det viktigt att jag funderar på vad som är viktigt. Vad som är viktigt för mig.

Idag har jag känt en saknad av att inte ha någon att älska. Att ha någon som man bara vill krama om och älska passionerat med. Ni vet när man känner i hela kroppen hur mycket man tycker om någon. Kunde dock kontrollera känslan och den tog inte över totalt så jag föll ned i det svarta hålet igen. Det är nog ändå nyttigt att kunna känna så länge jag kan förstå att det är en känsla - inte en sanning. Vad betyder känslan? Det kanske betyder att jag börjar komma över känslorna för Henne.

Och det måste ju vara bra.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Vet du vännen, det känns fint att läsa din blogg nu. Har inte kollat till dig på ett bra tag. En hel del annat just nu. Men jag blir glad för din skull, ja att du kan ha trevligt, att du har empati för andra. Hörrö onte eller inte, men livet går vidare. Å visst e det jobbigt att vakna ä veta att man e ensam, lika ensamt att veta att man ska lägga sig å e ensam. Jag vet saknaden. Men du vännen håll ut, snart vänder det låt våren blomma, låt sommaren komma.



Var rädd om dig.



Sillen

2010-04-19 @ 21:37:23
URL: http://stolligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0