Hantera besvikelser

Planen var att jag skulle åka bort i helgen. Har tagit fredagen ledigt och tackat nej till andra inbjudningar. På grund av omständigheter (tråkiga) som ingen kan rå över så blir inte resan av. Har under flera veckor sett framemot detta för det skulle vara ett behövligt miljöombyte i den numera gråa vardagen. Trodde inte att den här besvikelsen skulle göra så ont. Jag är inte besviken på någon särskild person för det är omständigheter ingen kan bestämma över så det vill jag ha tydliggjort. Det är tråkigt för alla inblandade.

När ens förväntningar, små och stora, inte möts så gör det ont och jag hanterar det ganska dåligt. Ikväll köpte jag mitt första paket cigaretter (har tidigare bara feströkt) och drog ut på krogen. Inser att det inte finns något annat än destruktivt med det beteendet men jag behövde göra nånting. Det kändes som jag skulle explodera. När en sån här sak gör så ont hur ska jag då överhuvudtaget kunna hantera motgångar och förväntningar som inte nås?

Nä du Benu, planera inget längre fram. Ta varje dag som den kommer och ha inga förhoppningar på att det blir en bra dag. Hys inga förväntningar på morgondagen. För du förstår, drömmar och hopp är inte längre till för dig. Du har haft ditt redan. Du har fått leva i den naiva tron att drömmer uppfylls bara man vill tillräckligt mycket. Men det är inte så det fungerar.

Ha inga förväntningar. Sätt inga mål. Tänk inget långsiktigt. Gör inga planer.

Då slipper du bli besviken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0