Har storleken betydelse?

Det sägs att storleken på den inte har någon betydelse. Eller, betydelse har det men inte att det är störst som är bäst. Men hur är det med en mans längd? Jag har fått intrycket av att en kvinna vill att mannen skall vara längre. Det kommer ofta upp som ett ideal när den perfekta mannen beskrivs. Nu drar jag inte slutsatsen att alla tycker det bara för att jag har hört några säga det men det vore intressant att höra vad ni läsare tycker.

Vad tror ni? Är det så att mannen helst skall vara längre och varför är det så?

Ni har säkert räknat ut att jag inte är den längsta mannen på jorden men det är inget som bekymrar mig. Jag är mest lite nyfiken kring detta ideal. Det skall också sägas att jag självklart är likadan själv. Även om det inte är längden jag tänker på så finns det säkert andra saker som särskiljer den ena från den andra. Det som avgör vem jag försöker få ögonkontakt med, vem jag går fram till eller vem som får ett mail. Jag kan inte peka på vad men visst finns det något. Kanske att hon är smal men med lite former. Kanske storleken på hennes bröst.

Jag har inte hittat något mönster än.

Oavsett så är min starka övertygelse att Hon finns därute någonstans och när det är rätt så kommer det vara lätt. När det är rätt är hon perfekt för mig och jag är perfekt för henne. Enkelt. Okomplicerat. Jag kommer att känna det. Jag kommer att veta det.

Den här vetskapen ger mig trygghet. Jag behöver inte stressa. Jag behöver inte skynda på. Jag kan njuta på vägen dit istället. Jag ser det som en resa där du inte riktigt vet vad slutdestinationen är och när du kommer att nå den. Då har man inte så mycket val än att bara njuta av platsen man befinner sig på just nu. Det är en fantastisk resa helt enkelt.

Vilka vill följa med?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den som väljer på yttre attribut har oftast inte så mkt att erbjuda själv. Kvinnor som ratar korta män har oftast svåra komplex, män som väljer blonda kvinnor.. tja.. alla dylika förbiseenden gör ju att man lätt missar någon fantastisk.



I slutändan: Allt som krävs är ett klick.



Hur det där klicket tillkommer tror jag inte man kan måttbeställa.

2010-04-27 @ 20:34:02
URL: http://osorteradetankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0