Idag så hände det

Det var väl egentligen bara en tidsfråga när det skulle ske. Idag, nästan precis ett halvår sedan Han flyttade in hos min exfru, så stötte jag på Honom. Det var i kön på Systembolaget. Våra blickar möttes hastigast men vi båda vek undan blicken på en gång. Hann se han hade köpt fint vin. Antagligen till en mysig middag på två ikväll. Kanske firar de att de bott ihop i ett halvår. Kanske har de en valborgsaftonsmiddag med nära och kära.

Jag har tidigare funderat på den här dagen och hur jag skulle reagera. Det var jobbigt. Allt sköljdes över en igen och jag fick verkligen anstränga mig för att inte börja gråta. En påminnelse om den tråkiga förändringen. En vän jag förlorat. Ett hjärta förlorat. Det är verkligen trist.

MEN jag tänker inte låta Honom få ytterligare förstöra mitt liv. Han ska inte få förstöra min dag eller den känslan jag har idag.

Det räcker. Du kan ta den jag älskat men inte min livsglädje.

Där får det vara nog!

Kommentarer
Postat av: Jag och mina små

Bra! Bli arg!

2010-04-30 @ 20:37:15
URL: http://www.jagochminasma.wordpress.com
Postat av: T

Go Benu!

2010-04-30 @ 22:35:40
Postat av: KA

Hej! Hittade hit till dig idag och nu har jag suttit och läst din blogg i nån timme. Kunde inte sluta. Måste säga att du verkar vara en jättefin kille. Du säger så många saker som man verkligen känner igen sig i. Hur det är när man är ledsen och besviken, när inget blir som man tänkt. Du skrev en så bra sak när resan till Göteborg inte blev av...att just den resan inte blev av men att det kan hända så många andra saker istället. Du har så rätt i det. FOrtsätt skriva som du gör. Jag kommer definitivt att fortsätta läsa.

Sköt om dig idag.

Kram

2010-05-01 @ 16:48:06
Postat av: Benu

KA: Tack! Alltid roligt med nya läsare och såna här kommenterar gör en extra glad.



Kram

/Benu

2010-05-01 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0