Känslan av ro

Den sköna känslan är kvar. Det är inte konstant glädje och jag svävar inte på rosa moln. Jag känner mig bara lugn. Känner ro. Borta är rastlösheten och den ständiga flykten. Flykten ifrån.

Acceptans

Livet ser ut så här och det är så det är. Varken ovanligt bra eller hemskt dåligt. Jag väljer att själv forma det hur jag vill. En befriande känslan.

Befrielse

Jag är inte längre bunden av mina sorger och känslor. Är frikopplad från den tunga boja som jag släpat runt. Det är lättare att gå. Det är lättare att fungera.

Lagom

Behöver inte känna mig awesome för att må bra. Det räcker med att vara som jag är. Det är good enough. Jag har så många fantastiska vänner runt omkring mig. Vad mer behövs? Nä kompis, det går bra nu!

Imorgon ska jag träffa terapeuten igen och hoppas det blir en mer positiv session än sist (även om det säkert var ett behövligt moment).

Kommentarer
Postat av: LL

Tummen upp och kram!

2010-04-16 @ 10:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0