Att finna motivationen

Jag behöver verkligen hitta motivationen till att härda ut för enda lösningen på det här problemet är att härda ut. Det blir bättre sen och så vidare. Alla jag pratar med, professionella och halvprofessionella, säger att jag gör rätt saker. Jag reagerar fullt naturligt och det är så här det är.

"- Det blir bättre sen."

"- Det är så här du känner det nu."

"- Du kommer hitta lyckan. Det tar tid."

"- En dag i taget."

Ingen har dock gett mig ett incitament som väger upp det jobbiga. Jag härdar ut just nu enbart för att jag inte har något annat val. Hur orkar man när man inte har motivationen? Ge mig några bra tips i kommentarsfältet.

Jag behöver det.

Kommentarer
Postat av: Jag och mina små

Du ger dig själv anledningen i texten."Jag härdar ut just nu enbart för att jag inte har något annat val."



Det är så man tar en dag,en timme,en minut åt gången för att man inte har något val. Det måste gå helt enkelt. Och det finns inga genvägar genom sorgen. Man måste vara där nere, för att kunna vända och komma uppåt igen.



Däremot kan du hitta distraktioner som gör att du inte hela tiden känner sorgen, där du kan vila från det jobbiga. Var med dina vänner, begrav dig i jobb, festa loss på krogen eller vad du nu tycker är distraktion för dig.



Sen är vi många här som gjort samma resa som du, som trots allt, tagit oss igenom och kommit ut hela på andra sidan. Det kan du se som bevis att det faktiskt går att överleva även fast det inte känns så just nu.



//Linda

2010-02-21 @ 13:14:52
URL: http://www.jagochminasma.wordpress.com
Postat av: Benu

Linda: Alla de där distraktionerna har jag försökt med men de lyckas inte distrahera mig till fullo. Smärtan finns hela tiden på ett eller annat sätt. Man blir enormt trött, enormt less.



Jag behöver en bättre anledning än att jag inte har något val för att känna någon motivation.



Att det går att överleva tvivlar jag inte på men det kostar på och det är ta den investeringen jag tvivlar på.



//Benu

2010-02-21 @ 16:26:52
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Mikael Jakobsson

Ja. Det kostar att leva.

Det kostar t.o.m. att gå på muggen nere på stan.



Men det är definitivt värt det.



http://mikael-jakobsson.com/arkiv/25



2010-02-22 @ 14:57:10
URL: http://mikael-jakobsson.com
Postat av: Blogger

Jag behöver samma sak.



Går med en ständig smärta, försöker,försöker,försöker men den försvinner aldrig!



/Blogger

2010-02-27 @ 10:04:44
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0