Ett fik där man inte känner sig ensam

Jag har nämnt det tidigare men jag måste nämna det igen. Jag har hittat ett perfekt fik för såna som mig och de har stans godaste bryggkaffe. Fiket heter Non Solo Bar och ligger på Rörstrandsgatan 4 (men finns även på Odengatan). Kaffet är importerat från El Salvador enligt en av servitriserna idag och om man läser på lite så handrostas kaffet lokalt.

Som namnet antyder så är det ett ställe där jag känner mig mindre ensam på. Där finns fler som går dit med en bok eller tidning som enda sällskap. Det får mig att känna mig mindre ensam till skillnad från att umgås med alla nya par som bara ständigt påminner mig om allt jag inte längre har. Någon gång kanske jag tar mig för att prata med någon. Idag var jag rätt så nöjd med det goda kaffet och en bra bok. Promenaden i det vackra vädret var också väldigt energiberikande.

Dit kommer jag att gå fler gånger och ser ni en ensam kostymklädd kille i 30-års åldern där så kanske det är jag. Våga säga hej. Det skulle jag uppskatta!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag säger hej här istället. Mycket intressant blogg!

2010-02-16 @ 10:07:40
URL: http://leonsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Benu

Emma: Tack för orden och Hej på dig med.



//Benu

2010-02-16 @ 18:51:43
URL: http://benu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0