Ett perfekt upplägg

Igår fick jag frågan av min vän om jag hade något planerat ikväll och om jag ville hitta på något. Vad exakt ville hon inte säga men jag skulle få mer information under dagen idag. Under dagen fick jag instruktioner att befinna mig på Liljeholmen kvart i sex. Inget mer.

Jag klurade inte så mycket på det här under dagen men det kändes lite spännande när jag inte hade någon aning om vad hon hade hittat på. Hon hade sagt att jag inte skulle ha så höga förväntningar bara. Vi träffades på Liljeholmen och sedan åkte vi med tvärbanan mot Hammarby sjöstad. Fortfarande inget om vad det var för aktivitet men att det skulle kosta lite pengar. Det hade jag väntat mig så det var inget större problem.

När vi kom fram så visade det sig att vi skulle köra Gokart. Jättesmidigt med drop-in och man behöver inte vara ett större sällskap bara för att köra Gokart, även om det är vanligt att det är så. Jättebra initiativ och det var roligt att köra. Helt mör i armarna just nu men jag förbättrade min tid med 3 sekunder från första till andra heatet. Har kvar en biljett för ytterligare ett heat då jag inte fysiskt orkade med ett till. Dessutom har jag en anledning att åka dit fler gånger.

Jättepraktiskt med en vän som tar initiativ när jag själv inte förmår mig till så mycket och jag tycker det är lite roligt att bli överraskad och inte veta vad som väntar. I alla fall när någon jag litar på utsätter mig för det.

Ett perfekt upplägg.

Fredag ska jag visst lämna en lucka för och imorgon ska jag träffa en nygammal kompis som jag hoppas kunna umgås mer med framöver.

Idag har jag mått ganska ok och det har inte varit så många slag. Tyvärr får jag en olustig känsla av att jag bara skjuter slagen framför mig de stunder jag mår bra så jag har lite svårt att kunna njuta av det till fullo. Så många gånger tidigare som jag fått igen det några dagar senare - med full kraft.

Ja, det har ni ju märkt.

Kommentarer
Postat av: Peter

Fan vad sjysst! Det skulle jag också vilja göra. Låter hur roligt som helst.



Och oavsett om du bara skjuter skiten framför dig, så måste man få andrum. Man måste må bra i alla fall korta stunder för att orka skyffla.



I terapin har jag fått strikat order att:

- Bara göra basics (äta ordentligt, sova ordentligt, träna ordentligt - allt annat kommer i sinom tid)

- I den mån jag känner att jag vill och orkar, göra saker som jag tycker om, som att träffa kompisar, spela XBOX - whatever.

- Så långt det är möjligt putta undan måsten och pliktkänslor. Man dör inte om man inte hela tiden gör "rätt" saker - man får unna sig att slacka och att skita i det man "borde".

2010-02-18 @ 08:26:36
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0