Fler ensamma män

Det finns fler män där ute som ungefär samtidigt som mig blivit lämnade ensamma. Några väljer att precis som jag blogga om det. En av dem är Ensamma Pappan och fastän hans blogg inte till hundra procent tilltalar mig (av olika skäl jag inte vill gå in på här) så klickar jag mig in i och läser ibland. Han kan verkligen glänsa till ibland och hans senaste inlägg var väldigt träffande. Kan känna igen mig i många delar av det han skriver. Ensamheten, fasaden och uppgivenheten man ibland kan känna.

En annan som bloggar är Peter som också kämpar med att hålla näsan över ytan. Jag känner igen mig mycket i den känslomässiga berg-och-dalbana man åker och hur det på några få sekunder kan gå från topp till botten. Hans inlägg vittnar mycket om det.

Om det nu är fler som är i samma situation, varför inte mötas? För mig skulle det räcka att se att det finns fler som är i precis samma situation och har det förjävligt.

Det skulle kännas mindre ensamt då.

Kommentarer
Postat av: Klaus

Hej,



Berätta, vad är det du inte gillar? Maila gärna.



/Klaus

2010-02-10 @ 08:35:10
URL: http://www.tyskungen.se
Postat av: Peter

Tja, det skulle vi väl kunna göra. Det får väl sammanfalla med någon Ståkkålmsresa i övrigt. Jag kan höra av mig när jag är på väg upp och det passar.

2010-02-10 @ 12:32:33
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Benu

Peter: Hör av dig när du har vägarna förbi så kanske vi kan ordna något.



//Benu

2010-02-11 @ 08:16:20
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Blogger

Är i samma sits som du, mitt liv just nu i totalt kaos, ingenting fungerar för att sedan stundvis hoppa igång igen. Fattar ingenting, är trasig och bortkopplad.



För mig hjälper det att skriva det som finns i mitt huvud, en anonym blogg fick det bli & det visade sig vara skönt. Ventilera, få ur sig och det utan att bli dömd eller kritiserad.



/Blogger

2010-02-27 @ 09:55:47
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0