Raka puckar

En nära vän till mig sade väldigt ärligt och rakt följande:

Jag tror inte ens DU själv inser hur dåligt du mår.

Kanske är det så och det är inte så konstigt att jag reagerar/handlar irrationellt och till synes konstigt.

- Förändringar. Små eller stora spelar ingen roll. Det är så mycket som har förändrats så minsta lilla ändringen i verkligheten gör ont. Även om det är positiva förändringar i långa loppet.

- Små problem blir stora. Förstorar upp små problem och lägger för stor vikt vid dess betydelse och tanke bakom.

- Omdömen. Känner ett stort bekräftelsebehov och vill vara omtyckt av alla. Blir besviken och ledsen på småsaker, t.ex. att den inflyttningsfest jag hade inte blev så vild och lång som jag hade hoppats på.

- Förhoppningar och förväntningar. När något jag hoppas på eller förväntar inte händer blir jag otroligt besviken. Igen småsaker men t.ex. att rikta besvikelsen fel bara för att de inte kan läsa mina tankar. Att hoppas på ett visat intresse och initiativ till ett odelat umgänge med mig och när det inte infaller drar för långtgående slutsatser om det.

- Minnen. Stöter ifrån mig allt och alla som på något sätt påminner mig om det jag har förlorat. Det här är den svåraste biten och den som smärtar mest. Därav därför jag handlar mest irrationellt här. Försöker fly och undvika smärtan.

Det är tur jag har den här nära vännen annars vet jag inte vilka andra irrationella handlingar jag hade utfört. Kanske en handling som hade varit oåterkallelig.

Tack min vän för att du finns.


Kommentarer
Postat av: Sillen

Nu har kl passerat midnatt å jag e uppe med tuppen, nja 5 är kl ändå. Hoppas du får en bra dag. I morgon ska jag gå på anhörigmöte. Finns det möte som passar dig med? Kanske vem vet? Ha ialla fall en bra dag å var rädd om dig.



Sillen

2010-02-09 @ 05:26:55
URL: http://stolligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0