Solo Uno

Solo, själv, ett tillstånd jag arbetar att vänja mig vid. Ikväll blev en riktig solo-kväll men jag kände mig ändå aldrig ensam. Det började med att jag innan kvällens körsång hittade ett jättemysigt fik på Kungsholmen med det passande namnet Non Solo Bar. De hade god pasta och jag kommer göra det till en vana att äta där innan sången. God mat, mysig atmosfär, trevlig personal och underbart gott kaffe. Med en bra mobil som man kan surfa på och gott kaffe så behöver man inget sällskap.

Efter körsången kände jag inte för att åka hem till skjortor som skulle behöva strykas och garanterat noll interaktion med andra människor så jag hamnade till slut på Imperiet. Vardagkvällar har de mer lounge-bar än på helgerna och spelade soft musik. Beställde in en Whisky Sour och därefter ett riktigt gott italienskt vin. Njöt av den goda drycken samtidigt som jag betraktade alla andra människor som var där. Hamnade i en intressant konversation med två tjejer där som uppenbarligen hade lite strul med sina killar (eller vad de nu var).

Jag fick även höra att jag verkade vara en "cool" kille och såg inte ut att vara en ensam desperat man i baren. Det kändes bra för då kanske jag är mer bekväm i att vara själv än jag själv tror. Missförstå mig rätt. Jag kommer inte bli någon eremit men jag kommer mycket mer fundera på vad jag VILL och vad som är bra för mig. Om det innebär en kväll själv så tar jag det.

Det leder tyvärr till att man behöver göra en del svåra val och jag förstår att det kan vara svårt att förstå mitt agerande och jag är hemskt ledsen om jag sårar någon. Det är inte min mening.

Kram och godnatt.

Nothing's Gonna Change My World

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0