Totaldissad

Jag hade inte jättehöga förväntningar på kvällen då jag tackade ja att följa med på after-work. Ett sällskap bestående av nära vänner och deras nyagamla respektiven, bekanta och några singelkompisar. Kvällen började trevligt med indisk mat och god öl. Umgänget var det inget fel på och jag trivs bra med alla i sällskapet. Helt enkelt väldigt trevligt. Efter middagen drog vi till Kellys på söder. Inte direkt mitt favoritställe. Svagt klientel (mest killar), dåligt ljud (inget fel på musikvalet) och tråkig bar. Det fanns några små guldkorn som gjorde att jag var kvar på det stället bra mycket längre än vad jag annars hade varit.

Par efter par började droppa av vilket inte alls förvånar mig men när de singlar i sällskapet redan drog strax efter tio så blev jag besviken. Jag hade ju hoppats på att åtminstone få med dem vidare. När det var jag och ett par kvar så kände jag att jag behövde dra vidare. Ville inte riskera att bli "lämnad" kvar ensam på det där skitstället. Sagt och gjort så drog jag själv vidare till Imperiet. När till och med singelkompisarna bangar så är det Solo som gäller om man inte vill förruttna hemma förstås.

På Imperiet var det lagom mycket folk och verkligen jättestor skillnad i utbud. Med Kellys som referensram så framstår Imperiet som himmelriket. Efter allt för många dissningar och en servitris som visade sig ha pojkvän redan och han nog skulle tycka det var konstigt om hon gick med en okänd man vidare till en bar (vilket jag föreslog) så drog jag hem.

Ibland känner man sig så förjävla ensam.

Som nu.

Ibland känns det befriande att bara slänga sig ut framför det där pendeltåget.

Som nu.

Ibland önskar man att någon rånmördade en på vägen från stationen och hemmet.

Som nu.

Kan ingen bara avsluta det här åt mig så jag slipper den här skiten!

Kommentarer
Postat av: Peter

Ja du. Precis så där kände jag mig förra helgen. Du vet när tjejer säger "jag är inte redo för..." då är det kanske det här de menar. En vanlig kväll hade du lätt kunnat ta dissarna, men betänk att du inte raggat på rätt länge (vilket innebär att du är nybörjare) och att det syns att du är ensam. Sammantaget gör det att det är närmast omöjligt att få tag på något annat än max ett samtal med någon.



Och som sagt: du kanske inte "är redo"; du är skitkänslig. Självförtroendet är bara pannkaka, och du orkar inte med att bli dissad. Tipset: utsätt dig inte för såna situationer. Det känns hårt, jag vet. Det känns fysiskt i huden - det ömmar liksom. Och det känns bottenlöst. Det enda som känns värre är att se andra lyckas - eller att bli dissad.



Så - OM du går ut på krogen, så skulle jag tipsa om att bara gå ut med stadgade, stabila grabbar, som inte är där för att ragga. Då blir ärendet annorlunda (brudar märker sånt :-D) och du slipper gräma dig över att kompisarna lyckas med sina ragg.



Tids nog, kompis. Tids nog.

2010-02-13 @ 09:19:50
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Fakespear

Om du skall fortsätta att bli besviken på dina singelkompisars handlingar så föreslår jag att du umgås på ett annat sätt med dem eller vårdar dem på ett annat sätt så att de inte vill gå hem.



Alla har rätt att göra vad de vill och uppskatta dina vänners handlingar och sluta var besviken på dem!

2010-02-13 @ 11:54:59
URL: http://bloggis.se/fakespear
Postat av: Benu

Fakespear: Tack för dina värmande ord. De verkligen hjäper när man är helt trasig.



//Benu

2010-02-13 @ 12:39:07
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Benu

Peter: Ja du har nog helt rätt.



//Benu

2010-02-13 @ 13:18:44
URL: http://benu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0