En stund av awesomeness

Igår kväll var en helt galen kväll och jag gjorde en hel del galna saker. På ett sätt när man är i det tillstånd jag är i just nu så känner jag att inte har något att förlora och bra dagar vågar man mer. Förvånade mig själv verkligen. Igår var en bra dag med färre slag. Vad livet är mycket enklare då.

För några veckor sedan besökte jag en restaurang på Södermalm i Stockholm tillsammans med en kompis. Vi blev serverade av en söt och i mitt tycke sexig servitris. Jag småflörtade med henne under middagen och vi småpratade lite. Dagen efter hade jag bestämt mig för att helt enkelt gå dit igen och fråga henne om hon ville ta en drink eller en fika med mig.

Sagt och gjort. Jag tog till mig mod och gick dit men tyvärr jobbade inte hon just den kvällen så det blev ett halvt pinsamt möte med hennes kollega. Hon tyckte nog jag var rätt så knäpp och jag var övertygad om att jag skulle bli ett intressant samtalsämne. Då hon nu inte var där så släppte jag den här tråden och tänkte inte så mycket mer på denna händelse. Som mina senaste inlägg vittnat om har jag haft annat att jobba med.

Igår kväll hade jag planerat att träffa några vänner på Imperiet för att ta några drinkar. Hade tänkt äta hemma först men istället åkte jag själv till den här restaurangen. Vet inte varför jag kom att tänka på henne och det var en ren impulsiv handling. Äta behövde jag och det var praktiskt att göra det på Söder.

När jag åkte dit så satt jag och funderade på vad jag ville ha ut av det och bestämde mig för att jag skulle fråga henne om hon ville komma förbi Imperiet när hon slutat jobba. Det kändes ganska "oskyldigt" men samtidigt visste jag inte om hon ens skulle komma ihåg mig. Det gjorde det hela lite mer spännande.

När jag kom dit så var det hon som tog emot mig och jag kunde se ett visst igenkännande i hennes ansiktsuttryck, men det var väldigt subtilt och jag tror hon inte var riktigt säker själv. En spänning fanns hela tiden mellan oss nu när hon frågade om jag ville äta och hur stort bord jag ville ha. Berättade att jag var själv.

Beställde in ett gott glas vin och när hon kom förbi för att ta beställningen sade jag (låt oss kalla henne Karolina):

Karolina var det va?

Varpå hon log och rodnade lite, och jag blev ganska säker på att hon kom ihåg mig och nu visste hon ju med säkerhet att jag kom ihåg henne. När hon gick tillbaka till köket noterade jag hur hon och den andra servitrisen (som jag tror var kollegan jag träffat tidigare) utbytte några ord. När hon sedan kom ut ur köket så kom kocken ut lite senare och vad jag tror låtsades prata om något jobbrelaterat men jag såg ganska tydligt hur han väldigt nyfiket kollade in vem jag var. Var tvungen att vända bort blicken och jag småskrattade för mig själv. Det kändes faktiskt inte konstigt eller pinsamt utan bara väldigt komiskt.

Då jag hade ätit klart och hon kom för att ta undan tallriken så sade jag helt enkelt:

Karolina, två saker: Ett, jag vill ha en kaffe och två, jag ska träffa några kompisar på Imperiet senare och jag vill att du kommer förbi när du gått av ditt skift.

Hon skrattade och log och sade att hon jättegärna hade velat det men hon ikväll skulle på en inflyttningsfest hos en kompis men gärna en annan gång.
Det spelade inte så stor roll vad hon svarade. Jag var bara så glad över att jag uppnådde mitt mål för kvällen och för en stund fick jag känna mig Awesome. När jag sedan betalade lämnade jag en liten hälsning på kvittot och mitt telefonnummer. Nu tror jag inte hon kommer att höra av sig men jag har gett henne något att berätta om för sina kompisar, och jag tror att jag fick henne att må bra.

Vad lite som ändå behövs. Idag mår jag bättre.

Nu måste jag börja jobba och få något gjort idag.

Kommentarer
Postat av: Peter

Det är som i triss-lotts-reklamen vet du!

2010-02-11 @ 15:55:42
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: My

Shit va du är grym. Nått sånt hade jag aldrig vågat göra. Du är awesome!

Kram

2010-02-11 @ 16:42:32
URL: http://lillamyzan.blogspot.com/
Postat av: Jag och mina små

Häftigt! Jag hade blivit tokglad om jag fått ett telefonnummer på detta sättet. Spännande!



Helt rätt!

2010-02-11 @ 21:15:06
URL: http://www.jagochminasma.wordpress.com
Postat av: T

Du är cool. =)

2010-02-18 @ 07:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0