En trevlig kväll, lite morfin för själen

Igår blev en väldigt trevlig kväll. Började med att jag och en kollega och vän tillagade middag tillsammans och såg på melodifestivalen. Drack lite öl och vin och kommenterade bidrag efter bidrag. Det var väl inget höjdarstartfält den här gången.

Sedan kom en nygammal kompis förbi som tidigare hållit på mycket med DJ:ande och är på en helt annan nivå än vad jag är. Han lärde mig en del intressanta saker och det var kul att få prova omsätta det i praktiken. Många glömmer hur stor den kreativa delen av DJ:ande är och vad mycket man kan göra för att skapa nya partier i låten för att göra en bra övergång. Låtarna är ju ganska matematiskt uppbyggda och har ett mönster så om man inte bryter mot mönstret när man mixar så kan man sätta riktiga bra övergångar där energin bibehålls. Man vet när man lyckats. Väldigt nära sexuell tillfredställelse.

Vi hade planerat att gå ut och funderade först på söder men efter att ha fått ett sms av en tjejkompis som var tillsammans med en kompis på Collage så åkte vi till Stureplan istället. Det var ett schysst dansställe och som 31-årig inflyttad Stockholmare som aldrig tidigare riktigt klubbat så blev det en positiv överraskning. Bra musik och riktigt bra inspirerande DJ. Säkert många småsaker som andra inte ens reflekterar över men jag har väl redan blivit lite "yrkesskadad". Jag kände mig väl inte yngst på dansgolvet direkt men då jag var där med mina jämngamla kompisar så gjorde inte det så mycket. Fokuserade mycket på att umgås med kompisarna och njöt av musiken. Min tjejkompis kompis var också en riktig heting och väldigt trevlig att vila ögonen på. Dock spelar jag nog inte i hennes liga.

Vi var kvar i princip till klubben stängde och när jag gick hem insåg jag hur hög musik det var. Vaknade i morse av att det susar i vänsterörat. Lite tinnitus också för att göra allt lättare. Hoppas det går över. Nästa gång: öronproppar.

Jag hade en väldigt trevlig kväll men av erfarenhet ska jag inte ta ut något eller tro att jag har läkt för även under en sån här kväll kommer slagen och smärtan. Uppskattar alla som gav mig denna morfin för själen även om det bara verkar temporärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0