Slutgiltig dröm

I natt drömde jag att jag fick veta att jag hade en dödlig sjukdom med bara några månader kvar att leva. Det intressanta var att istället för att känna dödsångest så reagerade jag väldigt sansat och det kändes nästan befriande på något sätt.

För när jag tänker tillbaka så har jag fått leva ett fantastiskt liv. Jag har haft en trygg uppväxt med mycket kärlek och kompisar runt omkring mig. Har fått känna mig omtyckt och uppskattad från flera håll. Jag har hela tiden fått utvecklats och nått många mål jag satt upp. Också har jag hela tiden fått jobba med det jag tyckt om just då. Jag har fått känna mig älskad och behövd och har fått uppleva nio lyckliga år tillsammans med någon.

Livet har redan gett mig så mycket så jag hade varit rätt nöjd.

Förresten, experimentet är slutfört och resultatet nedslående men inte oväntat.

Kommentarer
Postat av: killen

Att drömma om döden brukar vanligtvis betyda en form av förändring i livet. Slutet på något.

2010-02-09 @ 19:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0