Fler singelkompisar

När större delen av min kompiskrets antingen redan är i par eller rätt så nyligt gått från singel till par så börjar skaran av singelkompisar bli allt färre och färre. Problemet med kompisar i par är att där blir man ofta bort-prioriterad till förmån för den andra i paret som är naturligt viktigare. Jag vet. Jag har själv varit likadan. Detta är ofta en omedveten handling och jag kan verkligen förstå att man prioriterar på det viset.

Därför jag behöver träffa lite nya personer. Inte bara kvinnor men även nya kompisar. Såna som kan hänga med ut på krogen, sms:a mitt i natten, hitta på något med kort varsel och annat som singelkompisar gör. En som vet vad konsekvensen av en inställd plan med kort varsel är. När jag nu själv befinner mig på den här "sidan" så inser jag mer konsekvensen av mitt tidigare handlande. Det är en sak som jag i och med det här har lärt mig och förstått. Jag hoppas att när jag en dag blir i ett par kommer ihåg detta.

Frågan är hur gör man?

Det känns nästan lika svårt som dejtande. Tips mottages gärna.

Kommentarer
Postat av: Sillen

Hahaha hur det än e verkar du ändå ha vaknat till liv, å inte bara ser bakåt. Härligt att läsa att vacument e passé. Jag vet inget e glömt, men ändå fint att du sakta nu ändå e på framfart. Tummen upp.



Kram Sillen

2010-01-07 @ 20:14:57
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Fakespear

Bästa sättet är nog en hobby. Då jag var aktiv användare av Hattrick så träffade jag flertalet vänner därifrån. Lär finnas många plattvändare som gärna träffas och utbyter tips. De har ofta konstig dygnsrytm, så de kan nog med kort varsel. Annars föreslår jag att börja spela WoW.



Sorry för i onsdags förresten, jag kände mig ganska träffad av din blogg.

2010-01-08 @ 09:05:00
Postat av: Benu

Tack för tipset. Det var inte tänkt som en pik och jag förstår till fullo dina prioriteringar. Jag vill inte att du skall ändra dem. Det var mer en reflektion över vad Jag behöver göra för att ändra min situation.



Jag vaknade upp detta årtionde och kände mig inte längre som ett offer under omständigheterna utan att det är upp till mig att skapa förutsättningarna för det jag vill.

2010-01-08 @ 18:08:10
URL: http://benu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0