Göra saker på egen hand

I det här nya livet är det väldigt påtagligt att man behöver lära sig att göra saker på egen hand. När man var två så fanns det alltid någon som kunde utan planering hjälpa till med enkla saker, följa med på sina nya utmaningar eller bara finnas tillhands när man behövde ventilera något. Så är inte verkligheten just nu.

Allt kräver planering och framförhållning men att vara ute i god tid är ändå ingen säkerhet för behoven ändras ju från dag till dag. Den här veckan känns det verkligen så. Om jag fortfarande vill göra det jag VILL så får jag vara beredd på att göra det själv också.

I måndags fick jag mina efterlängtade fåtöljer levererade på kvällen. Gjorde en miss i planeringen då de inte kom färdigmonterade utan behövde monteras. Stora och otympliga lyckades jag ändå på något sätt att montera de själv. Det är att kräva lite för mycket av mina vänner att på det korta varslet kunna rycka ut. Så är det.

Igår gick jag själv på Kör för alla som jag skrev tidigare. Det var nervöst men väldigt roligt. Jag kommer anmäla mig och fortsätta gå, så nu har jag tisdagarna uppbokade i alla fall. Det var kring 900 personer så det är en stor kör. Kanske inte riktigt där jag kommer kunna utöka min bekantskapskrets då det är ganska anonymt och de flesta är där med någon kompis. Gör det tillsammans med någon. Jag är ändå stolt över mig själv som vågade ta klivet utanför min comfort zone och jag gjorde det helt själv. Så är det.

Har ända sedan i söndags försökt planera upp torsdagen på något sätt men det har visat sig svårt så nu har jag bestämt mig för att gå på bio. Jag vill se filmen Up in the Air och får jag inget sällskap så får jag lov att gå själv. Vill jag se filmen så. Så är det.

På lördag ska jag spela på ett bröllop vilket ska bli roligt. Få utveckla min DJ-hobby lite. På egen hand såklart. Så är det.

Vill jag göra något så får jag vara beredd på att ibland göra det själv.

Så är det.


Kommentarer
Postat av: jonna

Ja! Gå själv om ingen vill med! :) Jag går gärna själv på bio och har gjort så i många år. Jag gör en hel del själv. För varför låta sig hindras att göra något man vill bara för att man inte hittar sällskap?! Lycka till!

2010-01-27 @ 21:47:49
URL: http://attlevaarmeranattoverleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0