Music that makes You Awesome!

Inspirerad av karaktären Barney Stinson i TV-serien How I Met Your Mother och i kombination med den moderna tidens blandband (Spotify-spellistor) har jag börjat ta fram en spellista med musik som får mig att känna mig awesome. Låtar som lyfter en och ger en känslan av att äga rummet. Med Spotify i mobilen så kan jag alltid ta med mig den här musiken så jag kan plocka fram känslan när jag behöver. Detta är inget nytt koncept, redan Ally McBeal började med detta och kallade det Theme songs.

Min spellista som jag döpt till Music that makes you awesome finns här och innehåller för närvarande:

  1. Yeah! av Usher.
    En låt med ett skönt gung som får en att flyta fram. En bra starter.
  2. Carry Out av Timbaland tillsammans med Justin Timberlake.
    Fortsatt skönt gung och en text som får en att känna sig som bäst i hela världen. Det är mig alla vill ha! Take my order cause your body like a carryout.
  3. Gangsta Luv av Snoop Dogg tillsammans med The Dream.
    Lyssna på texten, vad mer behöver man säga?
  4. Gimme That av Lil' Kim.
    En sexig låt med attityd.
  5. Tomorrow in the Bottle av Timbaland.
    Den påminner mig om att leva i nuet och inte i det förflutna eller för långt in i framtiden.
  6. Pronto av Snoop Dogg.
    Här tas man upp en nivå och såna här spellistor skall få en att gå från högt till högre!
  7. Sock it 2 Me med Missy Elliot och Da Brat.
    Ännu en låt med attityd. Ingen sätter sig över mig!
  8. Lose Yourself med Eminem.
    Påminner mig om att våga. Man har inget att förlora utan allt att vinna
Denna spellista kommer fyllas på eller bytas ut allt eftersom men just nu handlar mitt liv om att göra sådant som får mig att känna mig awesome helt enkelt.

Påminner om den spellistan där Ni kan lägga till låtar för att ge mig ytterligare inspiration. Gör gärna det och skriv gärna en kommentar om de låtar ni lagt till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0