Tack för mig och tack till alla som stöttat mig

Till alla er som trott att jag försvunnit från jordens yta och gett upp hoppet:

Förlåt.

Jag skriver numera för en mindre och närmare grupp istället men som det avslutande inlägget väljer jag att publicera detta inlägg. Det här blir det sista jag skriver här. Fågeln har återuppstått ur askan. Det är dags att gå vidare. Den här bloggen förknippar jag för mycket med det som varit. Idag lever jag i nuet. Men stort superduper tack till er alla som följt mig. Som stöttat mig. Som stått ut med mig. Ni är alla fantastiska på något sätt. Här kommer inlägget:

Harmoni
Jag har sedan några dagar sedan känt att jag fått harmoni och lugn i själen. Det känns som jag har tagit ett enormt stort kliv i min process. Midsommar var tuff men jag klarade det. Jag kommer fixa det här! Det kommer bli bra.

Mitt liv känns mer kravlöst. Nu pratar jag inte om kraven andra ställer på mig utan på de krav jag ställer på mig själv. Jag vill fortfarande träffa Någon och bli kär men det är inte ett krav för att Jag skall kunna må bra. Jag känner inte heller kravet att jag behöver ha någon att umgås med hela tiden för att inte känna mig ensam. Naturligtvis värdesätter och uppskattar jag det så jag slänger ut en del förfrågningar om att ses. Men det är inte längre ett krav. Det blir en bonus.

Jag kan våga ha en oplanerad fredag för på något sätt så blir det ändå bra. Det kanske blir en hyrfilm med chips hemma själv eller så hör någon oväntad person av sig och frågar om jag vill hänga med på after work. Båda alternativen är bra när jag tagit bort kravet. Kravet på att jag inte skulle kunna vara lycklig med mig själv. Jag tänker också mycket mer på vad Jag egentligen vill:

Jag vill leva med någon som jag älskar och som älskar mig. Det är vad jag vill. Kärleken framför allt.

Det gör att jag också fått en annan syn på det som hänt. Jag har faktiskt haft någon som älskat mig. Någon som älskat mig så mycket att hon varit redo att dela resten av sitt liv med mig. Det är det inte alla som fått. Men det har jag. 

Det är självklart väldigt trist och ledsamt att kärleken inte höll längre utan att hon fick känslor för någon annan. Men vill jag leva med någon som inte älskar mig? Nej. Då är det bättre att hon ger mig möjligheten att istället få leva med den personen som gör det. Kärleken framför allt.

Det är så min exfru har handlat. Det är inte enkelt men bäst för alla i slutändan. Det är inte bara ord utan jag kan ärligt känna det nu. I hela själen. I hela hjärtat. I allt.

Jag förlåter dig.

Kommentarer
Postat av: H

Så uppriktigt glad jag blev när jag läste detta. Jag önskar dig all lycka i framtiden och det kommer att ordna sig med kärleken! Heja dig!

2010-07-04 @ 22:42:29
URL: http://wewillsurvive.blogg.se/
Postat av: Sillen

Lycka till.

2010-07-05 @ 04:46:13
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Peter

Ta det lugnt mannen.

2010-07-07 @ 09:49:53
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: JCMAS

Det här var så rätt.



Lycka till med allt du företar dig i livet.

2010-07-18 @ 22:08:15
URL: http://barajadaforda.blogspot.com
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-14 @ 17:48:03
URL: http://www.grinders.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0