Cocktail and Dreams

Hur många kommer inte ihåg Brian Flanagan och hans jakt efter lycka i filmen Cocktail? Det är den mentala bilden som uppenbarar sig när jag börjar fundera på vad jag skall fylla min semester med i sommar. En sak har jag kommit fram till och det är att jag behöver komma på en mening eller mål med semestern och utifrån det utforma innehållet. Några mer eller mindre drastiska alternativ har uppenbarat sig.

Alternativ A
Att utveckla min DJ-karriär och dra runt på klubbar i söderhavet och självförsörja mig med det i några veckor. Det är precis det som Brian gör och där han även träffar sin Jordan. Det är bilden som uppenbarar sig när jag tänker på det alternativet.

Alternativ B
Några veckor på Ibiza och festa dagarna i ända. En trettioåring bland alla tjugoåriga tjejer. Leva ut något jag inte fått chansen till tidigare. Kombinera detta med att inspireras och lyssna på duktiga DJ:s. Jag har fått för mig att det är på Ibiza man skall vara då.

Alternativ C
En bilresa genom sydeuropa och stanna en dag på varje ställe för att prova den lokala maten och drycken. Under färden blogga om resan och de nya upplevelserna. Att ha minst pratat med en ny människa varje dag och lärt sig ett nytt ord på det lokala språket.

Alternativ D
Fixa med lägenheten. Göra klart sovrummet och den belysning som saknas i vardagsrummet. Kortare resor inom Sverige för att hälsa på kompisar som jag inte träffat på länge.

Alternativ E
Ha ambitionen att åka och hälsa på alla bloggläsare som vill få besök. Beroende på intresset och var alla är lokaliserade kan det nog ta en hel semester.

Så, vilket alternativ tycker ni jag skall välja?

Lägg er röst i kommentarsfältet.

Det som är stärkande är att jag har kunnat tänka på semestern utan att förknippa den med den ångest som jag känt tidigare.

Kommentarer
Postat av: Åsa

E såklart..

Eller nej, det som känns rätt i magen och ger dig styrka glatt humör och sväng på rumpan

2010-03-23 @ 07:00:11
URL: http://osorteradetankar.wordpress.com/
Postat av: Peter

Sydeuropa. Lätt. Det är lagom varmt och avslappnat. Vackert dessutom och inte så jävla många fyllsvin koncentrerade till en enda punkt.



Men det finns GOTT om klubbar och ställen i Italien och Spanien. Monte Carlo i Monaco är inte helt pissigt heller kan jag tro. Eller franska rivieran.



Mat och kultur får du på köpet. Det kan bli en kombination av en lugn semester med mycket tid för eftertanke och vilda klubbnätter utan tid för något annat än ögonblicket.



Dessutom springer man tvivelsutan på backpackers från halva jorden - det brukar bli skitbra.

2010-03-23 @ 08:14:06
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag röstar på A!

Tror du behöver göra något helt utanför lådan :-)

2010-03-23 @ 10:10:39
URL: http://asajak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0