Har själen någon färg?

Jobbet kommer framöver kräva en hel del tid och jag satt och planerade övertidskvällar och -helger framöver idag. Insåg att jag skulle kunna sätta upp mig på nästan alla kvällar och helger. Min kalender är verkligen tom framöver och det spelar verkligen ingen roll för någon annan om jag jobbade varje helg eller kväll. Visst, jag kommer personligen att bli less i längden, men förut var det alltid inblandad någon form av "förhandling". Jag kunde använda det som en helt legitim ursäkt också när jag hade jobbat mycket. Vad har jag nu uppbokat?

Ingenting.

En av våra kunder i det stora landet i väst kräver av mig att vara med på dagliga möten på kvällen (för att passa in i deras tidzoner) och det spelar inte heller någon roll. Jag skulle kunna vara med i princip på alla.

Så jävla tragiskt att inse hur tom ens kalender är.

En annan sak som jag kom att tänka på idag var mina exsvärföräldrar. Jag vill helst inte hänga ut någon men ju mer jag tänker på det så blir jag upprörd. Sedan dagen då min exfru berättade (den kvällen jag helst vill glömma) så har inte de hört av sig en endaste gång. Aldrig frågat mig hur jag mår. Aldrig varit intresserade över hur jag skall hantera detta. De har alltid skämt bort min exfru (och indirekt mig) och curlingföräldrar är en snäll omskrivning. Detta blev väldigt tydligt när de väldigt snabbt ordnade så att hon kunde flytta ut och in i en lägenhet de köpte åt henne. En bra bit utanför stan dock. Det är faktiskt väldigt tråkigt för jag minns talet till mig på vårt bröllop. Inser nu hur mycket de orden var värda. Inte mer än hennes löfte i och för sig.

Jag stålsätter och förbereder mig inför ett bittert ensamt skitliv framför mig.

Det kan mycket väl bli så.

Kommentarer
Postat av: LL

Kram!!

2010-03-02 @ 21:55:13
Postat av: Peter

Var glad för att hon flyttade ut snabbt. Jag har, som du vet, en otrogen fru som fortfarande inte flyttat ut efter typ 8 månader, fast än det är HON som lämnar MIG. Och eftersom du redan läst min blogg behöver jag inte beskriva hur jävla jobbigt det är.

2010-03-03 @ 07:10:08
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: A

Hej!



Nu har jag spenderat halva dagen åt att läsa din blogg. Ingen munter läsning, man får en stor klump i magen och det tåras i ögat när man läser vissa inlägg. Man kan inte önska någon det förfärliga som du tvingas uppleva. Jag hoppas det kan vara till någon tröst, men du är nog en av de mest starka och envisa personer som jag träffat. Jag hyser inga tvivel över att du kommer att komma över det här, även om du inte i din livligaste fantasi kan inse det just nu. Jag blir minst sagt orolig för dig, men jag uppfattar ändå trenden i din tillvaro som positiv, om en volativ.

/A



PS.

Tycker det är bra att du pratar med en utomstående professionell terapeut.

2010-03-03 @ 14:30:16
Postat av: Sillen

Duuu vännen, hur mår du? Jag vet hur detta känns men går inte att jämföra. Min X svärmor skickade sms på min födelsedag.. 13 år sedan vi separerade.Jag behöver inte säga att jag blev förvånad, inte heller att jag blev glad att vara ihågkommen av henne. Du vännen i brist på hålutrymmet i kalendern som inte blir tillräckligt full, får du nog hitta på annat!



När jag å mitt x gick isär sa min mamma att det är tur att du har barnen, annars skulle du jobbat ihjäl dig!



Nu åren senare är jag glad att jag har mer än mitt jobb. Annars hade jag varit en av dom utbrända..



Vet du att besöket hemma vid denna gången inte var så ångest laddat som det i julas..



Snart vår på G ja med stort G.



Sköt om dig, å var rädd om dig. Du vännen, allt har sin tid. Din tid är den som nu lurar bakom kröken.



Kram Sillen

2010-03-03 @ 23:40:35
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Benu

Sillen: Jag har inga barn och med jobbet fyller jag hålutrymmet med något.

Så det är vår snart? Jag tycker fortfarande det är mest höstmörkt.



//Benu

2010-03-04 @ 07:51:23
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: TyrAnnie

Hej

Det kan precis loika väl bli precis tvärtom!

Kram!

2010-03-13 @ 09:29:40
URL: http://tyrannie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0