Storhandlandets tid är förbi

Jag har insett att storhandlandets tid är förbi. Dels för att jag har väldigt nära en välsorterad butik på jobbet så att handla på vägen hem är sällan ett problem men också för att det mesta hinner bli dåligt. Jag lyckas inte ens dricka upp en mjölk innan den blir dålig. Det skulle säkert vara mer ekonomiskt om jag planerade lite men då jag inte ens vet vad jag kommer göra imorgon kväll så är det naivt att tro att jag skulle veta vad jag vill äta.

Apropå att handla så parkerade jag igår i parkeringsgaraget där vi skiljdes åt för sista gången. Där jag tog emot den sista flyttkartongen och det stumma avsked som skedde. En våg av saknad sköljde sig över mig och om det inte varit för den mer positiva kvällen och dagen så hade jag nog svepts med av vågen men igår så stod jag faktiskt pall. Vattnet kanske börjar bli lite grundare ändå.

Får hoppas jag inte sveper med i nästa våg längre ut bara.

Kommentarer
Postat av: Blogger

Ahh att storhandla är ändå överskattat.. ;)



Tänk på det såhär istället, nu har du färska saker hela tiden & kan välja fritt bland sortimentet ur en hel affär istället för i en liten kyl/skafferi.



/Blogger



2010-03-08 @ 20:04:59
URL: http://inmyhead-blog.blogspot.com/
Postat av: Anna

Om det är till någon tröst så hinner inte vi heller dricka upp mjölken innan den blir dålig, och då är vi ändå 1(+1) vuxna och 2 barn. :)

2010-03-09 @ 19:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0