Trading Places

Det är för övrigt en väldigt bra hångellåt av Usher. Jag iakttar hur livet för en av mina bästa vänner verkligen förändrats. En lika stor förändring som jag genomgår och nästan under exakt samma tidsperiod. Dock en förändring för honom åt det lite mer positiva hållet. Några saker nedan är säkert skarvade och överdrivna men detta iakttagandet är utifrån min högst personliga uppfattning.

- Han träffade kärleken i sitt liv.

Jag förlorade min.

- Han gick från att hänga ute på Imperiet på fredagkvällarna till att mysa hemma och se Let's Dance.

Jag hänger mest på Imperiet.

- Han bytte centralt boende mot förortsliv och långt pendlingsavstånd.

Jag flyttade SL-mässigt närmare stan.

- Han är inte långt ifrån att köpa villa.

Jag inreder min lägenhet till att passa en och endast en person.

- Han gick från att ibland vara väldigt rastlös till att vara harmoniskt lugnt.

Det kryper i kroppen när jag inte har något att aktivera mig med.

- Han gick från att jobba i tid och otid till att ha någon som "tvingar" hem honom.

Det finns ingen som längre bryr sig om hur mycket och när jag jobbar.

Allt detta har också gått väldigt fort. Verkligen på nolltid. Jag är glad för hans skull. Ärligt glad. Samtidigt är jag väldigt avundsjuk och jag önskar att vi inte hade behövt "byta plats".

Kommentarer
Postat av: LL

Så sorgligt men ändå vackert på något sätt.

2010-03-30 @ 08:31:37
Postat av: Falckoo

Du skriver otroligt bra. I Googeled You så att jag kunde läsa även i din blogg. Förstår din sorg och för att vara lite klychig så lovar jag att du kommer att hitta kärleken igen. Du har en inneboende passion och tro på kärleken, den ska du vara glad över. Den som älskat har mycket lättare för att älska igen. Det är som ett invant beteende. Lika ledsen som du är nu lika glad kommer du att bli. håll ut. "Snart" skrattar du så där ända i från tårna igen!

2010-03-31 @ 11:07:15
URL: http://benu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0