Dejtingsajter och standardbrev

Läser i många tjejers profiler på dejtingsajterna att de uppskattar brev med hela meningar, längre brev än bara någon rad och inte uppenbara standardbrev. Det kan jag väl tycka är självklart och jag lägger nog ned minst en halvtimma på ett brev när jag skickar till någon. Försöker vara kreativ och skriva något som fångar personens uppmärksamhet. Det är inte så lätt när man inte egentligen vet vad det är för person bakom profilen. Vad det är som funkar för just henne.

Det som är trist är att man väldigt sällan får något svar. Inte ens en kommentar i stil med "Kul skrivet men du intresserar inte mig". Jag kan dock förstå varför det är så här. Det kommer säkert många mejl per dag och många i väldigt skiftande kvalitet kan jag också tänka mig vilket gör att det tar mycket tid att svara alla. Däremot tappar man ju suget på att lägga ned någon större energi på varje mejl när man får noll respons tillbaka. Så då faller man tillbaka på ett standardbrev eller kort rad som bara tar några minuter att skriva.

Ser ni den onda cirkeln?

Nu ska jag ta en promenad och få lite frisk luft. Kanske stöter man på någon intressant person att bara säga hej till. Då får man i alla fall ett svar.

Kommentarer
Postat av: Mari

Hej.



Jag skulle kunna vara den där tjejen som inte svarar. Och nu när du skriver sådär så får jag lite dåligt samvete. Men är inte grejen med dejtinsajter att det ska vara sådär lite lättsamt. Att man bara kan skriva ett hej och inte så mycket mer i det första mailet. Ja blir toknervös när jag får mail från snubbar som lagt ner mycket tid på det, för det märks. Jag känner mig liksom pressad från start och blir lite skrämd och därför brukar jag sällan svara.



Jag gillar bäst dom killar som tar fasta på något jag skrivit i presentationen och skriver nått kort om det. Jag är ju till exempel en musiknörd och gillar mail där det kort och gott tipsas om musik i en enda mening. Det väcker mitt intresse mer än någon som skrivt långa mail, det kan kommma senare i konversationen tycker jag. För egentligen är det ju inte första mailet som fångar intresset utan presentationen och bilderna.



Lycka till!

2010-05-01 @ 14:22:50
Postat av: Benu

Bra tips!



Har bara sett så många profiler där just ett längre mejl efterfrågas och utan feedback är det ju svårt att veta. Det här en ny form av kontaktsökande för mig så man känner sig lite grön.



Skönt att höra att det kan räcka med någon rad, får prova det helt enkelt!



/Benu

2010-05-01 @ 15:25:36
Postat av: Mari

Det är ju konstigt om tjejerna efterlyser en långt meddelande i sin presentation och sen inte svarar när dom väl får det. Så där håller jag med dig!



Sen tycker ju såklart inte likadant så du får helt enkelt chansa och inte ta ett osvarat mail som en diss. För så behöver det ju inte vara!



2010-05-01 @ 17:11:21
Postat av: Peter

Jag känner igen det precis. Tjejer är sjukt bortskämda med uppmärksamhet - kolla bara på besökarantal på killars respektive tjejers profiler på dejtingsajter.



Strax innan jag träffade mitt ex gick jag med i Spraydate. Det var 2003. Jag har kikat in för skojs skull nån gång då och då sedan dess, men sedan skilsmässan drog i gång har jag mer aktivt börjat vara där. Vet du hur många besökare jag hade? Alltså efter sju år? 89. Så många får en tjej på två veckor, max.

2010-05-02 @ 21:53:21
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: jonna

Jag håller med Mari... Lite lättsamt i början (även om meddelande som "hur är läget med en sån tjej ikväll? går fetbort!)och sen kan man fylla på och skriv mer allt eftersom tiden går och man känt av stämningen lite. Sen kan jag inte svara på varför andra inte svarar alla gånger, men ärligt så är jag en av dem då och då. För att det blir "för mycket" direkt, för att de uppenbarligen inte läst min profil och inte är det jag söker där (ålder t.ex.). Men jag försöker så gott det går att svara tack, men nej tack när jag känner att det inte passar.

Och om de inte svara... Om de dissar dig... Ja, då är de inte för dig helt enkelt! Det finns ju många fiskar i havet... ;)

Önskar dig lycka till!

2010-05-06 @ 23:14:13
URL: http://attlevaarmeranattoverleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0