En sån där dag

Igår hade jag verkligen en sån där dag när ingenting klaffar. Flera kvällsplaner blev ändrade och det slutade med att jag inte orkade ta mig iväg någonstans. Tog en tidig kväll istället.

Det krävdes enorm ansträngning för att inte falla in i de gamla tankebanorna. Jag fick intala mig själv gång på gång att missförstånd kan ske och det kan bli som det bli. Det som sker det sker och ibland blir det så. Det betyder inte att ingen vill umgås med mig. Det betyder inte att inga planer kommer att klaffa. Det betyder bara att igår var en sån där dag när ingenting vill funka.

Alla dar är inte såna dar.

Kommentarer
Postat av: LL

Bra tänkt. Imponerad av din styrka - det har jag alltid varit.

Kram!

2010-05-21 @ 08:17:20
Postat av: JCMAS

Precis. Alla dar är inte såna dar.



Så det så.

2010-05-21 @ 09:22:10
URL: http://barajadaforda.blogspot.com/
Postat av: M

Du fick ju i alla fall mat och ett par avsnitt HIMYM, så helt så där var det ju inte :) Sen har du förstås rätt, alla dar är inte sånna dar!

2010-05-21 @ 10:28:46
Postat av: Mari

Jag undrar om det är något du bara skriver eller om du verkligen känner så. Om det är nått jag märkt på sistone så är det just det att jag har lätt att säga en sak men tänka en annan. Ibland är det så fasligt svårt att lyssna på sina egna råd om du förstår vad jag menar. Det låter så logiskt när jag säger till mig själv att jag ska tänka på ett visst sätt men sen lyckas jag ändå inte fullt ut utan faller tillbaka i gamla tankebanor. Frustrerande!



Men som du säger alla dar är inte såna dar. Det ska jag tänka på nästa gång!

2010-05-21 @ 10:47:23
Postat av: Benu

Mari: Jag måste tänka så. Det finns ingen annan möjlighet. Men du har rätt. Det är inte alls enkelt utan kräver stor ansträngning. Jag behöver intala mig själv det tills jag till slut tror på det.



Idag känns det mycket bättre. Fick visa leg på systemet idag och tjejen i kassan gav en komplimang när hon frågade hur gammal jag är och såg mitt leg.



//Benu

2010-05-21 @ 18:40:43
URL: http://benu.blogg.se/
Postat av: Mari

Åh, det är fint med komplimanger i vardagen.



Det kanske är nått vanligt på systemet. Jag blev utbjuden av kassakillen på systembolaget en vecka efter mitt upbrott med exet. Tror han ville muntra upp mig lite. Det var fint!

2010-05-21 @ 19:43:36
Postat av: Peter

Du och jag börjar nog slutligen fatta, mannen! Man måste inte dyka i bajstunnan bara för att den råkar stå i farstun. Man KAN ju gå runt...

2010-05-21 @ 22:44:23
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Benu

M: Ja, middagen och TV-tittandet var MYCKET uppskattat. Det ska ni veta.



//Benu

2010-05-22 @ 08:45:33
URL: http://benu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0