Håll i vännerna du har

Jag läste ett inlägg på en blogg som jag följer som handlade om definitionen av riktig vänskap. Både själva inlägget och efterföljande diskussion fick mig att reflektera över just detta. Hur viktigt det är att vårda den vänskap och vänner man har. Vänskap är precis som kärlek. Det handlar inte om en känsla utan om vad man gör. Det är också ett verb.

Jag har många vänner. Jättebra vänner. De är de bästa som finns. Det är de som står kvar när jag beter mig som en skit när jag mår dåligt. Det är de som förstår. Det är de som lyssnar på mig när jag behöver prata. Det är de som säger ifrån när jag är fel ute. Vänskap är inte enkelriktat. Samma krav ställs på mig och jag hoppas kunna ställa upp på samma sätt som de ställer upp på mig.

Det är vad vänskap handlar om för mig.

Vänner kommer dock att komma och vänner kommer att gå. Jag har förlorat en vän. Han bor numera tillsammans med min exfru.

Men jag har fått nya vänner i samband med detta. Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Sillen

Håller med dig, vänskap är inte bara från ett håll, det ska vara dubbelriktat.

2010-05-02 @ 22:39:59
URL: http://stolligt.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-05-02 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0