Life is good!

Redan när jag vaknade i morse så visste jag att det skulle bli en bra dag. Jag kände det på mig. Solen sken och hardstyle i lurarna på vägen till jobbet. Kan det bli en bättre start på dagen?

Det jag verkligen trivs bäst med just nu är alla nya människor jag stöter på. Både små och stora. Till skillnad från mitt förra liv där jag träffade väldigt lite nytt folk och var själv säkert väldigt tillknäppt så träffar jag nya människor varje dag. I love it!

På vägen till körsången ikväll så sprang jag förbi en kvinna som hade fått punktering på sin gamla Volvo. Även fastän jag redan var sen (de släppte biljetterna till konserten i Berwaldhallen så jag behövde egentligen vara där lite tidigare) så erbjöd jag henne min hjälp. Byta däck kan jag tänkte jag och det är alltid lättare när man är två. Om inte annat så kunde jag vara moraliskt stöd. Punktering mitt på St Eriksplan är inte så kul. Tyvärr lyckades jag inte hjälpa henne då den där bilen (som var nyligt inköpt) saknade domkraft. Reservhjul fanns dock men utan domkraft är det svårt. Kunde i alla fall tipsa henne om en bilverkstad runt hörnet. De kanske hade en domkraft tänkte jag. Även fastän jag inte kunde hjälpa henne tror jag hon uppskattade att någon såg henne. Många som bara gick förbi.

Efter körsången så gick jag till Grappa. Var sugen på riktig middag istället för café-middag på Non Solo Bar. Ett glas vin lockade också. Av okänd anledning så var det ganska mycket folk där ikväll, så jag frågade om jag kunde sitta i baren och äta. Det gick naturligtvis bra. Det blev väldigt trevligt. En rolig och trevlig bartender, en trevlig Sara till vänster om mig och en trevlig Anders till höger om mig. Det kändes som vi alla kände varandra och kunde prata väldigt avslappnat om vad som helst.

Nya människor. Nya möten.

I love it!

Om någon är intresserad av att gå på konserten i Berwaldhallen den 23:e maj 14:00 så hör av er till mig. Jag har några biljetter över. Biljetterna kostar 120 SEK och går oavkortat till Stockholms Stadsmission.

Kommentarer
Postat av: LL

Öppna mottagliga människor sprider glädje och skapar också nya möten för andra (som Sara och Anders, de hade kanske aldrig pratat med varandra om inte du suttit där). Jag är glad att du kommit dit och att du njuter av det. Du sprider lycka, och sprider man lycka så kommer lyckan också till en själv. Även om det inte är en direkt eller absolut korrelation.

2010-05-05 @ 08:23:48
Postat av: Peter

Fina killen är du Benu! En riktig boyscout :)

2010-05-05 @ 09:12:43
URL: http://www.petersaventyr.blogspot.com
Postat av: Sillen

Tummen upp för alla som bjuder till å inte bara ser sig själv å egna intressen. Du e en fin kille.



Var rädd om dig



Sillen

2010-05-05 @ 20:58:00
URL: http://stolligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0